Ik maak gebruik van diverse pop-mail adressen die in één outlookmap samenkomen. Het vervelende is dat als ik ergens op locatie aan het werk ben, ik m'n oude mails dus niet kan bekijken. Wat is nu de gemakkelijkste manier om te zorgen dat ik op locatie (waar ik iig internet/outlook heb) bij m'n mail en evt. agenda kan op m'n thuis PC?
Je agenda delen. met bijvoorbeeld een programaatje als public Outlook.
Een andere , maar duurdere optie is Small Business Server 2003 kopen en installeren.
Daar kun je oa gebruik maken van Outlook Web-Access. Hiermee kun je in je agenda / mail / e.d. via de Webbrowser.
Edit: Ik lees net op: http://www.public-shareware.nl/
Public Outlook heet tegenwoordig anders. nl: Public ShareFolder
Een andere , maar duurdere optie is Small Business Server 2003 kopen en installeren.
Daar kun je oa gebruik maken van Outlook Web-Access. Hiermee kun je in je agenda / mail / e.d. via de Webbrowser.
Edit: Ik lees net op: http://www.public-shareware.nl/
Public Outlook heet tegenwoordig anders. nl: Public ShareFolder
[ Voor 22% gewijzigd door Ferruginous Hwk op 21-05-2005 16:31 ]
Everything should be made as simple as possible, but not simpler. (A. Einstein)
Outlook hoort sinds de komst van Officesuites en -software in Officesuites en -software (Ik weet het, kromme zin
)
Ik verplaats je topic dan ook van Software Algemeen naar Officesuites en -software
Je kunt eventueel ook via Remote Desktop gebruik maken van Outlook.
Ik verplaats je topic dan ook van Software Algemeen naar Officesuites en -software
Je kunt eventueel ook via Remote Desktop gebruik maken van Outlook.
Signature
Je kunt misschien ook via extern bureaublad je pc overnemen en dan kun je alles.
Ik was toch echt eerder
Ik was toch echt eerder
[ Voor 24% gewijzigd door wizzzzzz op 21-05-2005 16:29 ]
Laat ik het eens over een heel andere boeg gooien:
Ben je nou tweaker of niet oplossing:
Neem een oude PC (ik gebruik een AMD Athlon 550). Zet daar Linux op (Fedora Core ozfo). Installeer hierop Fetchmail. Die laat je iedere zoveel minuten je mail ophalen. Verder heb je POP3/IMAP ondersteuning nodig (dat heet Dovecot in FC), Apache en squirrelmail. Op deze manier blijft al je mail op je mailserver staan en kun je met webmail via internet overal bij. Wel even poort 80 doormappen naar je server. Verder heb je dan meteen een www server staan waar je nog veel meer leuke dingen mee kan doen!
De easy microsoft way:
Een andere oplossing is inderdaad Windows 2003 server erop, met Exchange 2003 en een web front-end. Maar dan vraag je weer heel veel van de hardware.
Voor n00bs: neem GMail!
Ben je nou tweaker of niet oplossing:
Neem een oude PC (ik gebruik een AMD Athlon 550). Zet daar Linux op (Fedora Core ozfo). Installeer hierop Fetchmail. Die laat je iedere zoveel minuten je mail ophalen. Verder heb je POP3/IMAP ondersteuning nodig (dat heet Dovecot in FC), Apache en squirrelmail. Op deze manier blijft al je mail op je mailserver staan en kun je met webmail via internet overal bij. Wel even poort 80 doormappen naar je server. Verder heb je dan meteen een www server staan waar je nog veel meer leuke dingen mee kan doen!
De easy microsoft way:
Een andere oplossing is inderdaad Windows 2003 server erop, met Exchange 2003 en een web front-end. Maar dan vraag je weer heel veel van de hardware.
Voor n00bs: neem GMail!
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Niet nodig:
Je outlook-database op je computer thuis zetten in een share, VPN op die computer aanzetten, met VPN inloggen, en dan in Outlook via VPN naar de share gaan om de database te koppelen aan outlook.
Werkt perfect
Je outlook-database op je computer thuis zetten in een share, VPN op die computer aanzetten, met VPN inloggen, en dan in Outlook via VPN naar de share gaan om de database te koppelen aan outlook.
Werkt perfect
[ Voor 4% gewijzigd door Stefke op 21-05-2005 16:44 ]
als je aangeeft in outlook dat het een kopie achter moet laten op de server dan staat er dus nog een kopie op de server die je bij de meeste mailservers nog via webmail kan bekijken.
Wel niet zo handig als je achter een pc zit waar geen outlook op staat, of al een compleet geconfigureerde outlook.stefijn schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 16:44:
Niet nodig:
Werkt perfect
IMAP is hier eigenlijk ideaal voor. Dan zie je zowel in een webmail client als in outlook precies hetzelfde.
tot de mailbox vol is...Cobalt schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 16:46:
als je aangeeft in outlook dat het een kopie achter moet laten op de server dan staat er dus nog een kopie op de server die je bij de meeste mailservers nog via webmail kan bekijken.
Je kunt die manier op meerdere PCs datzelfde outlookbestand gebruiken, alleen niet tegelijkertijd (maar dat si hier ook geen probleem)wizzzzzz schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 16:54:
[...]
Wel niet zo handig als je achter een pc zit waar geen outlook op staat, of al een compleet geconfigureerde outlook.
Liever effe outlook installeren dan Exchange kopen?
[ Voor 4% gewijzigd door Stefke op 22-05-2005 09:11 ]
Pagina: 1