Toon posts:

Muziekcomputer besturen via laptop mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mede-tweakers,

Ik heb de volgende setup; 1 vaste pc met die dienst doet als muziekcomputer draaiend op WinXP, digitaal verbonden met mijn receiver. Daarnaast (ook in een (draadloos) netwerk) een laptop met WinXP waarmee ik de muziekcomputer wil kunnen overnemen/besturen. Ik had gedacht dit via Terminal Services Client/Remote Desktop Connection te kunnen doen. Ik vind dit zelf een mooie oplossing en ik vind het prettiger werken dan met bijv. PCAnywhere.

Echter nu het probleem. Zodra ik de vaste pc overneem met de laptop stuurt deze vaste pc de muziek niet meer naar de eigen geluidskaart, maar naar de laptop. Kan ik op een of andere manier instellen dat de vaste pc tijdens het overnemen met Remote Desktop Connection toch het geluid via de eigen geluidskaart blijft sturen?

Mvg,
Gijs

Verwijderd

Ja, kijk maar bij de advanced opties van RDC... :Y) aan clientside.

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2005 16:24 ]

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-02 20:35
Ja, dat kan in de instellingen van Verbinding met extern bureaublad.

Start het op en klik op Opties. Open het tabblad Lokale bronnen en je ziet het vanzelf staan :D

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

• edeboeck
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-02 12:21

edeboeck

mie noow noooothing ...

Bij Remote Desktop Connection:
bij aanmeldscherm: [Opties] > [Lokale Bronnen] > [Geluid van exteren computer]: [op de externe computer afspelen]

imho toch niet moeilijk te vinden ;)

te laat dus ...

[ Voor 8% gewijzigd door edeboeck op 21-05-2005 16:27 . Reden: sorry, andere posts nog niet zichtbaar bij posten ]

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad, dit heb ik compleet over het hoofd gezien. :o

Het werkt nu, bedankt.