Toon posts:

wireless netwerkprobleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ik heb een probleem,

- Nu heb ik 1 pc die direct op de modem is aangeloten en internet van @home heeft.
- Ik wil 2 pc's die wireless met een router verbinding maken, die op zijn beurt weer verbinding heeft met de modem,
maar ik krijg het niet voor elkaar om verbinding met internet te krijgen, wel heb ik verbinding met de router (Af en toe wordt er aangegeven dat dat ook een verbinding met beperkte mogelijkheden is).

Hoe moet ik dit oplossen?

• wizzzzzz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-03 14:08
Op welk apparaat is nu de hostnaam (cp.....-a of b of c) ingevuld.
Die zul je moeten invullen op de router en die aan de modem hangen. Dan de pc weer aan de router.
Normaal deelt jou router dan via dhcp de ip adressen, bijbehorende gateway en dns adressen uit.

• woest85
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

woest85

[Ondertitel]

heb je DNS servers en ip goed ingesteld op de pc's? of dhcp aan?

onderstaande slaat op verbinding met beperkte mogelijkheden.

kun je misschien iets meer info geven? zoals heb je geprobeerd met of zonder encryptie? heb je vermogen van zender en ontvanger op vol staan?

[ Voor 32% gewijzigd door woest85 op 21-05-2005 16:07 ]

[Signature]

Verwijderd

Topicstarter
wizzzzzz schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 16:05:
Op welk apparaat is nu de hostnaam (cp.....-a of b of c) ingevuld.
Die zul je moeten invullen op de router en die aan de modem hangen. Dan de pc weer aan de router.
Normaal deelt jou router dan via dhcp de ip adressen, bijbehorende gateway en dns adressen uit.
ik zou best datgene willen invullen op de router, maar als ik naar 192.168.1.1 ga dan wordt er gezegd dat dat niet kan worden geopend.

Verwijderd

Topicstarter
woest85 schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 16:06:
heb je DNS servers en ip goed ingesteld op de pc's? of dhcp aan?

onderstaande slaat op verbinding met beperkte mogelijkheden.

kun je misschien iets meer info geven? zoals heb je geprobeerd met of zonder encryptie? heb je vermogen van zender en ontvanger op vol staan?
Ik heb dns en ip allemaal staan zoals het stond, dus automatisch.
en wat is encryptie?
het bereik is goed dus daar ligt het niet aan.

• wizzzzzz
is 192.168.1.1 wel je router ??

Sluit 1 pc eens bedraad aan op je router. Kijk dan eens wat voor ip-adres je krijgt toegewezen en wat voor gateway. Deze gateway is dan je router. Als je dat adres invult in je browser moet je via de webinterface (ik neem aan dat je router dat heeft) de router kunnen instellen.

Dan kun je stap voor stap je netwerkje aansluiten (router aan modem, hostnaam invullen, kijken of je router een ipadres krijgt en daarna of je pc een internetverbinding krijgt)
Dan kun je eventueel eens wireless gaan instellen.

[ Voor 20% gewijzigd door wizzzzzz op 21-05-2005 16:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
als ik die pc bedraad aansluit krijg ik geen ip toegewezen, want dat wordt er weer aangegeven dat er beperkte mogelijkheden zijn.

• wizzzzzz
Probeer die router eens te resetten. Terug naar fabrieksinstellingen. Trouwens welk type/merk is het en staat hierover niets in de handleiding.

Verwijderd

Topicstarter
tnx het is gelukt
Pagina: 1