Toon posts:

Voeding kapot, nieuwe werkt niet?

Pagina: 1
Acties:
  • 83 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Vandaag is mijn voeding kapot gegaan, een knal met wat rook en een flits. Nu heb ik een nieuwe, aangesloten en druk hem aan, daarna gaat hij heel even aan en gaat dan weer uit, wat is er aan de hand..wil niet weer een nieuw mobo kopen :( (had overigens met de nieuwe voeding de dvd-brander en hardeschijf niet aangesloten, tevens videokaart eerst ook niet. Maar hoorde geen bliep van pc dus denk dat deze nog heel zijn?)

Hardware

Intel Pentium 3,4 Ghz / 1 mb cache @ 3,8 Ghz
Kingston DDR2 533 mhz dual channel ( 1024 ram)
Maxtor 160 Gb (ata)
Msi 915P Neo2 (platinum)
Ati X800 XT 256 ram
dvd-brandertje

waterkoeling
Voeding sirtek 310 watt (ja kweet was te weinig)

de nieuwe voeding qtec 350watt

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2005 15:57 ]

• matinez
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Het kan goed zijn dat deze doorgrebrand is.

Kun je wat meer informatie over je systeem in de start post zetten, qua hardware?

Hoeveel watt voeding draait er nu in, en hoeveel watt had je eerst?

Verwijderd

misschien geeft je mobo kortsluitng, if is je mobo verrot geknald tijdens de crematie van je vorige voeding.

• Iet
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-08-2025

Iet

Heb je toevallig ook een voeding die voldoende vermogen kan leveren?

I use a <insert heavy config>."Dude! Solitaire must load like instantly"

Verwijderd

Fart schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 15:54:
Heb je toevallig ook een voeding die voldoende vermogen kan leveren?
^^ met hem, Q-Tec is nou niet echt het beste merk en je hebt een dikke vga kaart dus ik zou minimaal een 400 watt nemen van een A-merk(Aopen, Enermax, Tagan, e.d.):)

• J0J0
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-10-2025
Best geinig dat je daar een topic voor opent.
Dat die voeding met die hardware uberhaupt nog iets doet vind ik al knap :p

^^^
^^
Met hen.

specs

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
grote kans dat die q-tec niet voldoende kan leveren, tis ook echt een B-merk

ik denk dat een 350 watt q-tec nog niet eens 300 watt kan leveren

mijn advies, wat ook hierboven me staat, koop een goede voeding van minimaal 350 watt, heb zelf een enermax 350 watt en die leverd meer dan voldoende voor mijn syteem

als je volgende keer iets nieuws moet kopen zoek dan eerst ff op got rond naar wat je het beste kan kopen en dan was je er achter gekomen dat je beter geen q-tec had kunnen nemen

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15:13

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

qtec 350 |:(

ik zou de ts eerst es aanraden om gewoon een goede kwaliteits voeding te halen.
bv antec true power of vergelijkbaar.

die qtec wil je echt niet in je systeem hebben :7

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

• Daacuso
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-02 01:13
Dat die Q-tec een slechte voeding is ben ik mee eens, maar mensen die beweren dat hij daardoor helemaal niet opstart vind ik een beetje ver gaan. Die q-tec moet gewoon in staat zijn om je pc te laten booten, of hij stabiel zal zijn onder full load is een tweede.

Op dit moment denk ik dat je moederbord mee gecremeerd is met je oude voeding (Daacuso spreekt uit ervaring :X )

If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

De Q-Tec zo snel mogelijk de deur uit gooien. Een voeding van 11 euro kan gewoon niet goed zijn :P

Overigens is er een grote kans dat je mobo fried is (evenals vrijwel iedere kaart, mem en cpu die erop zaten). Beste is gewoon alle hardware even stuk voor stuk testen en defecte onderdelen vervangen.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Welke voeding heb ik nodig? Deel 11

Q-Tec voedingen hebben geen beste naam, die opgegeven vermogens zijn piekwaardes, geen continue waardes, 350W continu is ruim zat voor zo'n systeem, 350W piek is veel te zwak.

Verder is er een overduidelijke test die je zelf kunt doen om te kijken of je nieuwe voeding werkt, namelijk op een ander moederbord testen. Maar sowieso zou je de Hangen & Opstarten Troubleshooter door kunnen nemen voor een topic als dit te posten, daar staan genoeg tips in. Je vindt het in het PMG FAQ

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.