Toon posts:

SSL op EZBounce

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer SSL te enablen op mijn EZB irc bouncer. In de manual staat:
to compile with ssl support do ./configure --with-ssl, you can also specify a directory with --with-ssl=dir, if you have ssl in some weird directory (like /usr/local/ssl)...
dus ik configure en make gedaan, lijkt allemaal oke, maar als ik met een ssl server probeer te connecten krijg ik dit:
code:
1
2
3
4
5
-> Server: conn -ssl ssl.wondernet.nu:6000
-
-(ezbounce)- Connection failed: Failed switching to SSL
-
-(ezbounce)- Connection attempt to ssl.wondernet.nu failed: Bad file descriptor

Wat kan er fout zijn?

edit: ook de Config.log lijkt normaal...
hier ook nog wat leuke debug output

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2005 21:31 ]

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Wat staat er in je config.log hierover ?

Verder gaat dit niet over netwerken, maar over het compileren van *nix meuk, dus ff een tik richting Non-Windows Operating Systems

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Verwijderd

Topicstarter
schopje.
pleeeeeeeeeeeease help :D

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Mijn vraag blijft staan: Wat staat er in je config.log hierover, heb je bijvoorbeeld wel de ssl -dev packages geinstalleerd ?

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Verwijderd

Topicstarter
moto-moi schreef op maandag 06 juni 2005 @ 21:38:
Mijn vraag blijft staan: Wat staat er in je config.log hierover, heb je bijvoorbeeld wel de ssl -dev packages geinstalleerd ?
als het goed is heeft de beheerder van de bouncer dat gedaan. ik heb geen permission om een certificaat aan te maken. maar als ik ezboucne opstart lijkt alles ok:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Checking config....OK
Config file successfully loaded.
Socket table initialized: 512x4 = 2.00kB
Listening on interface: 0.0.0.0
Listening on ports 8989
SSL: subsystem initialized
Listening on total of 1 ports
IRC Proxy started -- pid: 13730

Verwijderd

Topicstarter
oke het probleem is opgelost. De OpenSSL versies van de irc server en bouncer bleken niet compatible. Als ik met een irc server connect die een oudere versie van SSL draait, lukt het wel gewoon. Eens informeren of de SSL versie op de bouncer geupgrade kan worden....

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 06 juni 2005 @ 22:54:
oke het probleem is opgelost. De OpenSSL versies van de irc server en bouncer bleken niet compatible. Als ik met een irc server connect die een oudere versie van SSL draait, lukt het wel gewoon. Eens informeren of de SSL versie op de bouncer geupgrade kan worden....
Als ik dit zo lees moet je gewoon een even nieuwere openSSL installeren op jou systeem en bouncer opnieuw compileren tegen die libs. Of zie ik dat verkeerd?
Pagina: 1