Driverinstallatie mislukt: Code 39

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-02 20:35
Sinds vorige week weigert hier een Fujitsu Siemens Scenic T (Intel Celeron 1700...) zijn onboard geluidskaart te herkennen (Analog Devices SoundMAX AD1981A). Dus ik WinXP opnieuw geïnstalleerd (wat toch al nodig was) en tot mijn verbazing kreeg ik de drivers niet geïnstalleerd. Windows bleef met de volgende foutmelding komen:
Windows kan het apparaatstuurprogramma voor dit apparaat niet in het geheugen laden. Mogelijk is het stuurprogramma beschadigd of het ontbreekt. (Code 39)

Klik op Probleem oplossen om de probleemoplosser voor dit apparaat te starten.
Ik was in de veronderstelling dat de geluidskaart het begeven had, dus ik haalde een nieuwe PCI geluidskaart bij de computerzaak 'om de hoek'. (Terratec Aureon 5.1 PCI Fun) Maar ook deze geeft dezelfde problemen :(
Toen heb ik geprobeerde de onboard geluidskaart uit te schakelen, maar ook dat bood geen resultaat...
Dus ik mijn Audigy 2 NX (USB) geprobeerd... ook niet!! :(

Ik kom vaak de oplossing van MS Knowledgebase tegen, maar dit helpt niet.

Nog een oplossing die ik tegenkwam was die om de laatste DirectX te installeren. Dat had ik al gedaan (9.0c).

Ik ben ten einde raad met geluid op deze pc... wie kan mij helpen??

[ Voor 12% gewijzigd door gertvdijk op 21-05-2005 15:15 ]

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

• gertvdijk
Subtiele kick... ik zit nog steeds met dit probleem helaas. :o

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:31

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Welke service packs heb je op je machine geinstalleerd :? Zit je op SP2 of niet? Zo niet: installeren :) Zo wel: probeer eens een reinstall van je SP2, wil soms nog wel eens vage problemen oplossen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Pino64
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-01 21:57
Ik denk dat het een hardwarematig probleem is, aangezien het plotseling kwam en na een schone install nog steeds.
Je hebt toch wel de C schijf geformateerd? Het kunnen bad sectors zijn......Je HD dus.

• gertvdijk
In de pc zat een bijna kaduke harddisk (SMART waarschuwde). Nieuwe hdd geplaatst (Maxtor DM9 80GB) en gelijk windows reinstall. Hiervoor was het probleem al aanwezig.
SP2 geslipstreamt aanwezig.

Ik kom er echt niet meer uit... maar wat zou er hardwarematig kapot moeten wezen als de computer de volgende geluidskaarten niet goed herkent?
- Onboard SoundMAX AD1981A
- PCI Terratec
- USB SoundBlaster Audigy2 NX

• Pino64
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-01 21:57
En als je nu een ander pci kaartje erin doet, zoals een netwerkkaartje.
Dat zou je nog kunnen proberen om te kijken of het daadwerkelijk met geluid te maken heeft. Het zou natuurlijk een controller kunnen zijn ofzo, maar dat betekent een nieuw moederbord.

Beetje vaag idd.

• gertvdijk
Zelf zit ik steeds meer te denken dat het een softwareprobleem is dat wordt veroorzaakt door installatie van een apparaat/driver. Bijvoorbeeld:
- Onboard VGA --> Intel Extreme Graphics (voorheen was oude meegeleverde driver geïnstalleerd, nu de laatste van intel.com)
- PCI modem --> laatste drivers van Fujitsu-site
- Onboard LAN --> Intel PRO 100 VE (Microsoft-WinXP drivers)

In BIOS kan ik niet heel veel veranderen. Veel opties, zoals FSB, zijn beveiligd met wachtwoord. Wel heb ik onboard geluid uit kunnen zetten.

Pagina: 1