Sinds vorige week weigert hier een Fujitsu Siemens Scenic T (Intel Celeron 1700...) zijn onboard geluidskaart te herkennen (Analog Devices SoundMAX AD1981A). Dus ik WinXP opnieuw geïnstalleerd (wat toch al nodig was) en tot mijn verbazing kreeg ik de drivers niet geïnstalleerd. Windows bleef met de volgende foutmelding komen:
Toen heb ik geprobeerde de onboard geluidskaart uit te schakelen, maar ook dat bood geen resultaat...
Dus ik mijn Audigy 2 NX (USB) geprobeerd... ook niet!!
Ik kom vaak de oplossing van MS Knowledgebase tegen, maar dit helpt niet.
Nog een oplossing die ik tegenkwam was die om de laatste DirectX te installeren. Dat had ik al gedaan (9.0c).
Ik ben ten einde raad met geluid op deze pc... wie kan mij helpen??
Ik was in de veronderstelling dat de geluidskaart het begeven had, dus ik haalde een nieuwe PCI geluidskaart bij de computerzaak 'om de hoek'. (Terratec Aureon 5.1 PCI Fun) Maar ook deze geeft dezelfde problemenWindows kan het apparaatstuurprogramma voor dit apparaat niet in het geheugen laden. Mogelijk is het stuurprogramma beschadigd of het ontbreekt. (Code 39)
Klik op Probleem oplossen om de probleemoplosser voor dit apparaat te starten.
Toen heb ik geprobeerde de onboard geluidskaart uit te schakelen, maar ook dat bood geen resultaat...
Dus ik mijn Audigy 2 NX (USB) geprobeerd... ook niet!!
Ik kom vaak de oplossing van MS Knowledgebase tegen, maar dit helpt niet.
Nog een oplossing die ik tegenkwam was die om de laatste DirectX te installeren. Dat had ik al gedaan (9.0c).
Ik ben ten einde raad met geluid op deze pc... wie kan mij helpen??
[ Voor 12% gewijzigd door gertvdijk op 21-05-2005 15:15 ]
Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog