Toon posts:

[Exchange] POP-connector werkt alleen met .local adressen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik probeer op een Windows 2003 SBS server met Exchange 2003 te draaien. Het domein heet domeinnaam.local

Het intnernet domein is domeinnaam.com . De standaard SMTP connector van Exchange werkt alleen met als mailadres naam@domeinnaam.com wat ook logisch is. Ik heb als smarthost de SMTP van de provider ingesteld.

Als ik het email adres van een gebruiker naar .com verander kan ik mailtjes verzenden en komen ze allemaal aan :) . Als het mail adres van de gebruiker naar .com is veranderd kan ik geen mailtjes meer ontvangen op het mailadres van de gebruiker. Verander ik het weer naar .local, kan ik geen mailtjes meer versturen naar externe adressen maar wel ontvangen :(

Ik heb geprobeerd om bij de gebruiker twee mailadressen in te stellen, eentje als .local en de andere als .com. Om de beurt als primairy ingesteld maar helaas zonder resultaat.

Moet ik het hele domein van het Windows netwerk nu veranderen van .local naar .com of kan ik dit op een andere manier oplossen?

• Wimlem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-05 09:01
recipient policy ingesteld ?

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

Verwijderd

Topicstarter
ik heb net verschillende sites met uitleg over recipient policy's opgezocht.

Ik kan het morgen (maandag) pas testen. Ik hoop dat dit het oplost. :)

Verwijderd

Topicstarter
het werkt,

bedankt :)

Verwijderd

Zou je misschien kunnen uitleggen hoe je dat gedaan hebt?

Ik zit namelijk nu met hetzelfde probleem.. en ik heb de policy ingesteld op naam@domeinnaam.nl, maar wanneer ik reply op een email die ik binnen krijg van die naam dan komt het mailtje niet aan.

Hoe kan ik dat oplossen?

Verwijderd

Topicstarter
Je kunt een primary email adres instellen waarmee je standaard reply doet. Dat kun je veranderen bij user settings. Als je twee SMTP adressen hebt, kun je er eentje als standaard instellen.
Pagina: 1