[MCE 2005] Waar frequenties/zenders weggeschreven

Pagina: 1
Acties:
  • 845 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• jorisdekloris
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 31-03 16:15
Ik ben op zoek naar de plaats in de registry waar de opgeslagen zenders en hun bijbehorende frequenties opgelagen worden. Diet hoeft natuurlijk niet ind e registry te zijn, maar kan ook ergens anders.

Ik bedoel dus niet de plaats waar de frequenties staan die afgegaan worden bij een scan op je kabel signaal, maar de ingestelde zenders in je huidige MCE configuratie.

Ik heb het idee dat MCE zelf loopt fijn te tunen met de frequenties...

Ohja, als ik google gebruik krijg ik dus wel alleen de plaatsen waar de frequenties staan die gescanned worden, en niet de opgelagen frequenties. Op GoT is niks te vinden of de plaats die ik zoek.

Tierelier

• jorisdekloris
Ik zal even in deze Schop de situatie verder toelichten. Ik heb in mijn PC twee tv-tuners zitten. Eentje die niet MCE-gecertificeerd is en eentje die dat wel is. De niet gecertificeerde gebruik ik de Hauppauge app voor. hier geef ik de zelfde frequenties in als op MCE. In de Hauppauge app werken de frequenties wel en in MCE storen de zenders...

Tierelier

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:51

• jorisdekloris
Wat daar staat is eigenlijk twee keer het zelfde toch:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\TV System Services\TVAutoTune\TS31-1

Hier sttaat de lijst die gescanned is

En in:

c:\windows\ehome\MCETuningOverrides.xml

Staat weer een lijst met gescannede frequenties.

Correct me if i'm wrong.

Tierelier

• Alientrader
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-01 08:58

Alientrader

Dit was mijn compu!!

ff schaamteloos gediekstraat uit ander topic
Verwijderd schreef op zondag 26 december 2004 @ 22:28:
Ik had hetzelfde probleem en ik heb een workaround gevonden (een oplossing kun je het niet noemen want het is zeer tijdroverd en werkt alleen als je handmatig naar kanalen hebt gescand)

1) Eerst moet je de frequenties weten van kannalen die je in MCE een naam wilt geven. (dit kun je in MCE zien in de naam van het kanaal of op de site van je kabelboer)

2) HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\TV System Services\TVAutoTune\TS31-1

Hier staan alle 490 kanalen waaruit MCE kiest bij het handmatig scannen de frequenties staan onder data. Onder Data staan de frequenties. Je zoekt aan de hand van de frequenties die je hebt welke van de 490 kanalen degene zijn die je moet hebben. Bijvoorbeeld 49

3) Nu ga je in MCE naar Setting -> TV -> Guide -> add missing channels en vult het kanaal in (voorbeeld 49). Nu kun je wel handmatig kiezen welke naam je kanaal moet hebben. Dit kanaal komt achter degenen die je al gevonden hebt

4) Je zult echter nog handmatig het kanaal op de juiste plaats moeten neerzetten (Change Channel order) en een gids eraan moeten toevoegen (add listing to Channel)

Slotenmaker in Rotterdam | Slotenmaker in heel Nederland | Slotenmaker in Den Haag

• jorisdekloris
Alientrader schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 23:42:
ff schaamteloos gediekstraat uit ander topic

[...]
Wat bedoel je precies hiermee?

edit:

en dan bedoel ik niet jouw tekst, maar het gequote deel.

[ Voor 17% gewijzigd door jorisdekloris op 25-05-2005 10:36 ]

Tierelier

• jorisdekloris
Kick

Tierelier

Pagina: 1