Toon posts:

[Windows 2000 server] loopt vast op "preparing network"

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn Windows 2000 server loopt na een herstart in ene vast op "preparing network connection". Als melding geeft het systeem aan "failed to load driver. Check event vieuwer for more information".

Event vieuwer kan ik alleen zien wanneer ik in save mode zit. Het systeem start namelijk niet door na die melding.

In de event vieuwer staan dat er geen driver geload kan worden van Routing and Remote access server. Zou dit het probleem kunnen zijn?

Ik heb geprobeerd om last know good configuration te gebruiken, maar dat werkt dus ook niet. Daarnaast dacht ik misschien dat het probleem lag aan de pas geinstalleerde firewall, maar die kan ik dus niet verwijderen in save mode.

Heeft iemand suggesties?

ps. Er is niets mis met de netwerkkabel

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2005 14:27 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Trek je netwerkkabel er eens uit tijdens het booten in normale modus - kans is er dat je systeem dan wel gewoon doorboot :)

Verwijderd

Topicstarter
Het heeft wel AD services geinstalleerd.. en die wilt toch altijd een netwerk connectie hebben voordat je kan inloggen??

Ik ga het iig wel proberen

Verwijderd

Topicstarter
Het blijft dezelfde melding geven.

Ik heb in safe mode wel de services uitgezet van Symantec, want ik had namelijk een firewall geinstalleerd. Voor de zekerheid heb ik die maar even uitgezet.

Voor de rest is er helemaal niets veranderd aan het systeem en dat is nou juist het vreemde