Toon posts:

2 geheugenmodules achter elkaar stuk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb onlangs twee geheugenmodules besteld voor mijn pc (2 × 512DDR PC2700 op een MSI KT3 Ultra 2 moederbord) maar een van de modules begaf het al vrij snel. Deze heb ik terug gestuurd naar de winkel en netjes een nieuwe gekregen. Nu had ik deze module gemonteerd maar deze deed het al direct niet. Dus nu ga ik deze maar weer terug sturen naar de winkel..

Maar is dit toeval of niet? 2 keer een module die stuk gaat vind ik nogal raar. Ik heb degene die stuk zijn trouwens beide in het 2e moederbordslot gezet, maar de eerste module hielt het zo'n 4 uur vol, en de 2e deed direct al niets. Zie ik mischien iets over het hoofd..?

Kunnen 2 dezelfde geheugenmodules van verschillende merken trouwens samen? Lijkt me wel maar ik controleert het toch maar even, de 2e module was namelijk wel een ander merk.

Bvd.

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
Hebben ze je niet de kapotte teruggestuurd ?

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Verwijderd

doet de andere het wel in het andere slot? 2 samen maakt niet uit, het kan iig niet kapot gaan. misschien hebben ze idd diezelfde terug gestuurd omdat ie misschien niet kapot was? ofwel?

geef ff wat meer info

• matinez
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Is het mogelijk dat je de dimm's even op een ander setup laat draaien?
Zo ja, draai de dimms eerst even apart van elkaar..

Draai eventueel even memtest.
http://www.memtest86.com/

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-08 08:06

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Vreemd probleem idd. Contactjes goed schoon? Ook al in een ander bankje geprobeerd? Mogelijk ook een andere pc.
Of ze hebben je idd hetzelfde reepje terug gestuurd. :/

En beschrijf even "kapot", je geeft vrij weinig info betreffende het hoe en wat er misgaat en wat je al gedaan hebt.

[ Voor 27% gewijzigd door Ultraman op 21-05-2005 15:52 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Verwijderd

Topicstarter
Nee ze hadden niet dezelfde terug gestuurd, was een ander merk die ik als 2e kreeg.
En kapot, ja de eerste module deed het dus gewoon, en stopte er na 4 uur mee. Toen gaf me pc 512mb aan geheugen aan, en als ik die kapotte module in het eerste slot deed dan deed de pc wel een mem. test maar starte daarna niet meer op.

De 2e module deed me pc helemaal níets meer, hij ging aan en thats it. Beeldscherm bleef zwart etc.

En ja ik dacht ook dat het aan mijn moederbord lag, maar het gekke is dat ik die eerste module die het nogsteeds doet tig keer heb verwisselt van sloten, en die doet het nog gewoon perfect.

Ik heb die kapotte nu weer terug gestuurd, en ze sturen me nu een kingston module. Die zou het wel móeten doen.

Kan door bijv. wat stof in een van de moederbord sloten de geheugenmodule zelf stuk gaan??

Ze hebben me overigens wel gemeld dat die eerste module echt stuk was.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2005 16:00 ]

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 18:31

silitek

Tubes Only

Verwijderd schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 15:58:
Nee ze hadden niet dezelfde terug gestuurd, was een ander merk die ik als 2e kreeg.
En kapot, ja de eerste module deed het dus gewoon, en stopte er na 4 uur mee. Toen gaf me pc 512mb aan geheugen aan, en als ik die kapotte module in het eerste slot deed dan deed de pc wel een mem. test maar starte daarna niet meer op.

De 2e module deed me pc helemaal níets meer, hij ging aan en thats it. Beeldscherm bleef zwart etc.

En ja ik dacht ook dat het aan mijn moederbord lag, maar het gekke is dat ik die eerste module die het nogsteeds doet tig keer heb verwisselt van sloten, en die doet het nog gewoon perfect.

Ik heb die kapotte nu weer terug gestuurd, en ze sturen me nu een kingston module. Die zou het wel móeten doen.

Kan door bijv. wat stof in een van de moederbord sloten de geheugenmodule zelf stuk gaan??

Ze hebben me overigens wel gemeld dat die eerste module echt stuk was.
Ik heb een laptop met hetzelfde probleem...die vreet ook geheugen op. Geheugen werkt even daarna kaduk, geheugen is dan ook echt stuk. Probleem moederbord. Denk dat het ook voor jou geld. Voltage geheugenbanken is niet meer OK!! Dat is de oorzaak!!

Dat er nog 1reepje wel werkt is omdat:

1) een heel goed reepje is
2) MOBO geheugenbanken nog niet 100% stuk!!...( dat gaat wel gebeuren, althans bij mij dan he )

succes

Tubes....It's what make music music!

Verwijderd

Topicstarter
Hm, en bestaat er ook een mogelijkheid om vast te stellen dát het mobo teveel voltage afgeeft zonder nog een module te slopen..?

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 18:31

silitek

Tubes Only

Verwijderd schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 19:47:
Hm, en bestaat er ook een mogelijkheid om vast te stellen dát het mobo teveel voltage afgeeft zonder nog een module te slopen..?
Om zelf de voltage van je geheugenbanken te meten is niet eenvoudig. Testen bij je MOBO leverancier is een optie. Ik ben erachter gekomen door logica. Meerde geheugen module's (stuk of 10) van SAMSUNG tot KINGSTON geprobeerd.

Nieuw gekocht testen in laptop A geen enkel probleem. Daarna in laptop B (Toshiba) Tja, de 1module werkte een paar dagen. De andere module een paar minuten :o
Meestal na een reboot bleef het beeld op zwart.

Nieuwe mobo voor je pc, daar loop je niet op leeg. Voor een laptop is een ander verhaal
vandaar dat ik 10 actie's wat betrefd module's geprobeerd heb. Dat klereding koste mij 4200 euro
en heb ik zeggen en schrijven 2jaar plezier van gehad......... :r

Tubes....It's what make music music!

Pagina: 1