Toon posts:

Maximale waarde instellen voor een record

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met het instellen van de maximale waarde voor een record. Ik heb de volgende tabel:

ID = primary key
Naam
Datum
Handeling
Aantal uur

Een persoon doet op één dag verschillende handelingen met verschillende tijdsduren. Ik wil kunnen instellen dat een persoon maximaal 8 uur per dag aan handelingen mag uitvoeren. Met gewoon een maximale waarde instellen voor het veld "aantal uur" ben ik er niet. Dat zou betekenen dat elke handeling maximaal 8 uur mag duren, maar ik wil het dus zo hebben dat een persoon maximaal 8 uur per dag mag werken. Weet iemand hoe ik dit zou kunnen doen?

• BestTested!
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:54
Euh.... misschien door een sommatie te doen over het aantal uren van een persoon op een datum en die te vergelijken met je 8 uur grens?

Oja, het is wel handig als je iets van code geeft, of een taal, of je database, of wat je zelf hebt geprobeerd.

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:00
Je kan het op verschillende manieren oplossen:
bv met bhv een trigger op DB niveau
ofwel in je client app.

Over welk DBMS gaat het hier ?

[ Voor 14% gewijzigd door whoami op 21-05-2005 15:35 ]

https://fgheysels.github.io/

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-04 22:08
Niet doen. Onze interne software heeft die bug een paar maanden gehad, bij de eerstvolgende release werd die meteen gefixt. Een constraint die de werkelijkheid niet beschrijft leidt namelijk tot data in je database die niet overeenkomt met de werkelijkheid. Mensen gaan dan schaduwboekhoudingen voeren.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

• BertS
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-02 08:33
MSalters schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 16:58:
Niet doen. ...Een constraint die de werkelijkheid niet beschrijft leidt namelijk tot data in je database die niet overeenkomt met de werkelijkheid. Mensen gaan dan schaduwboekhoudingen voeren.
Eens!
Het is anders wel een heel flauwe manier om overuren te negeren :+

[ Voor 14% gewijzigd door BertS op 21-05-2005 19:22 ]