Toon posts:

Medion MD9700 veel groen en paars

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo mij ouders hebben sinds 2 of 3 jaar een digitale camera vanhet merk medion (volgens mij MD9700)
maar nu geeft ie ineens wat problemen in de zin dat als je fotos neemt er heel veel groen en paarse verkeluring optreed. ik heb al geprobeerd alle instellignen qua flitser en dergelijke op default te zetten maar dit heeft vooralsnog niet geholpen...

Iemand een idee wat het kan zijn, of waar ik dit goed kan laten onderzoeken zonder dat ik betaal voor de katsek*t... (ik woon in de regio zwolle mocht iemand daar een goede reperateur weten als nniemand weet wat het kan zijn)

• Calitomnication
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-03-2025

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Hmm, dat lijkt erop dat je CCD chip defect is.. Vandaar dat deze kleuren niet meer overeen komen met de werkelijkheid.
Kun je her serienummer eens doorgeven? Dit kun je vinden aan de onderzijde van de camera..

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Groen en paars doet me wel aan chromatic abberation denken.

Is het vooral bij ver inzoomen of bij alle foto's even erg?

CA treedt voor zover ik weet niet ineens op, het is een eigenschap van de lens.

[ Voor 29% gewijzigd door Fairy op 22-05-2005 19:48 ]

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Misschien kun je om te beginnen eens een plaatje posten uit die cam. Ik kan me namelijk niet zo goed voorstellen wat er precies aan de hand is.

Edit: overigens wil ik je niet teveel hoop geven; in de meeste gevallen is zo'n cam gewoon kaduuk en repareren van zo'n camera is echt niet rendabel (meestal niet eens mogelijk zelfs).

[ Voor 40% gewijzigd door koraks op 22-05-2005 20:15 ]

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01-2025
Via aldi of medion garantie claimen. Je hebt er altijd 3jaar garantie op geloof ik, krijg je zo een nieuwe! Als ze die niet meer kunnen leveren een beter type _/-\o_

• guillaumemay
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-12-2025
Medion levert 3 jaar garantie op z'n camera's? Dat is netjes. Maar ik weet niet zeker of dit 'defect' wel onder de garantie valt. Misschien is het gewoon CA?

Heb je misschien wat voorbeeldfoto's, zodat we een beter idee hebben waar het over gaat?

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-02 19:54

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Niet alle producten hebben 3 jaar garantie. Er zijn ook zat artikelen met 2 jaar. Aan de hand van het serienummer van het apparaat is dit terug te halen...

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
CA krijg je niet spontaan na 2 jaar, het zal eerder een fout in de interne processing van de camera zijn of de CCD zelf. Kwestie van garantie claimen als je het nog hebt, anders is er volgens mij weinig hoop meer dat het goed komt :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Metten
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23-12-2025

Metten

ik hou het graag simpel

Ik hoop ook dat je nog garantie hebt. Anders gaat het 'goedkoop is duurkoop' gezegde voor deze camera wel op :)

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-02 09:13
offtopic:
wat is CA?

if broken it is, fix it you should

Verwijderd

Chromatic Aberrations. Zie ook hier.
Pagina: 1