Pc valt uit,hangt of gaat niet aan?

Pagina: 1
Acties:

• Instatic
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-01 13:02

Instatic

To Be Or Not To Be

Topicstarter
Het begon allemaal vorige week ik rebootte mijn pc via windows en er kwam te staan dat de bios corrupt was en dat ik hem moest flashen. ik had die melding weleens vaker gekregen als ik ging overklokken en toen hoefde je alleen maar even de bios te resetten en hij ging weer. maar nu ging het beeld helemaal niet meer aan de fans draaide en alles maar geen beeld. de post reporter zei ook nix. ik dacht dus dat mijn moederbord dood was maar toen haalde ik alles eruit behalve de processor. in de hoop dat hij het weer zou doen niet dus. toch maar processor eraf gehaald en pc even aangezet zonder processor om te kijken of die vrouw weer wat zou zeggen. en ja ze zei No Cpu Installed. toen heb ik alles er weer in gezet en ik kreeg gewoon beeld.
maar nu ik heb een raar probleem met mijn pc als ik hem aanzet gaat soms het beeld niet aan.
dan moet ik hem uitzetten en dan weer aan soms gaat hij dan aan en soms niet soms moet ik het iets vaker doen. Als hij dan aangaat dan hangt hij soms op willekeurige momenten in de post. zelf als de videokaart zijn geheugen checked. Als ik geluk heb en in de bios kan komen zie ik dat de voeding wel gewoon goed stroom geeft. Als ik iets heb veranderd in de bios en wil het opslaan
dan gaat de pc opeens uit. alle fans stoppen met draaien het beeldscherm gaat uit maar de power led blijft aan. Als ik dan de power knop 5 seconde inhoud gaat de power led uit.
Op dit moment heb ik alleen een processor,geheugen en een pci videokaartje op het moederbord zitten. Maar hij blijft hetzelfde doen.

Zoals jullie kunnen zien ben ik niet zo goed in posts schrijven maarja.

Specs:
Asux a7n8x-e Deluxe rev 1.01
AthlonXp 2100+
2x 512 ddr ram
Q-tec 550 Watt Voeding ( :X )
Leadtek 6600GT / 3dfx voodoo banshee

That Is The Question

• Yofresh
  • Laatst online: 09:36
Ws is t de voeding, zeker omdat t een Q-tec beest is, veel watts voor een lage prijs, jammer dat ie dat in een piek een aantal seconden kan leveren, en niet continu

probeer eens een andere voeding

"Aliena vitia in oculis habemus, a tergo nostra sunt", Seneca

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10:52
Heb je al andere geheugen/voeding geprobeerd?

Specs

• Instatic

Instatic

To Be Or Not To Be

Topicstarter
ik heb nog geen andere voeding geprobeerd . het geheugen heb ik wel bij iemand anders getest en daar was niets mis mee. maar mijn pc werkte altijd perfect met die q-tec voeding kan deze het zomaar opeens begeven?

That Is The Question

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10:52
Aswin schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 13:19:
ik heb nog geen andere voeding geprobeerd . het geheugen heb ik wel bij iemand anders getest en daar was niets mis mee. maar mijn pc werkte altijd perfect met die q-tec voeding kan deze het zomaar opeens begeven?
Ja, voeding kan het begeven net als alle andere onderdelen. verder, als je geheugen ergens anders werkt, heb je daar alleen mee geboot of memtest gedaan? en als het daar werkt wil nog niet zeggen dat het bij jou ook werkt zo als het hoort.

Specs

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Je hebt waarschijnlijk je cpu koeler verkeerd gemonteerd. De uitsparing moet aan de socket-kant.
Nu is ie binnen no-time overhit en slaat ie uit.
Heb net hetzelfde gaat bij pc van kennissen, had dus een of andere goochemerd de cpu koeler verkeerd gemonteerd.

• Instatic

Instatic

To Be Or Not To Be

Topicstarter
asfaloth_arwen schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 13:23:
[...]

Ja, voeding kan het begeven net als alle andere onderdelen. verder, als je geheugen ergens anders werkt, heb je daar alleen mee geboot of memtest gedaan? en als het daar werkt wil nog niet zeggen dat het bij jou ook werkt zo als het hoort.
Heb memtest gedaan ja 0 errors bij beide reepjes. ik ga wel even een andere voeding zoeken

That Is The Question

• Instatic

Instatic

To Be Or Not To Be

Topicstarter
KillerAce_NL schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 13:28:
Je hebt waarschijnlijk je cpu koeler verkeerd gemonteerd. De uitsparing moet aan de socket-kant.
Nu is ie binnen no-time overhit en slaat ie uit.
Heb net hetzelfde gaat bij pc van kennissen, had dus een of andere goochemerd de cpu koeler verkeerd gemonteerd.
de hardware monitor geeft 36 graden aan

That Is The Question

• J0J0
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-10-2025
Je kunt natuurlijk ook met de multimeter aan de slag en de voltages meten onder idle en onder stress...
Maar ik gok ook op de voeding. Heb je trouwens al naar de elco's (condensatoren) gekeken, of die niet bol staan of gelekt hebben?

specs

• Iet
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-08-2025

Iet

Ik had een vergelijkbaar probleem op een P4P800 Deluxe, met.. je raadt het al, een Q-Tec. :) (een 450 voor mij)
Mijne wilde nadat ik een 160Gb toe had gevoegd niet meer in 1x booten, enkel als ik de reset knop indrukte.

Ik weet niet wat het is met die dingen, maar een paar maand later was mijn mobo dood.
Nu heb ik een nieuwe (garantie), maar er gaat wel een andere voeding in straks.

I use a <insert heavy config>."Dude! Solitaire must load like instantly"

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Ow w8 ff, ik lees het nu een Q-tec voeding. Tja ze zijn niet allemaal slecht, maar heb zelf een 400W gehad. Die werd te heet en schakelde zichzelf uit.
Pagina: 1