Toon posts:

Vraag over Routers

Pagina: 1
Acties:
  • 28 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb momenteel in mijn dorp eindelijk een betere verbinding maar nu wil ik mijn internet gaan splitsen zodat mijn vader zijn email kan ophalen op een andere pc.

Momenteel heb ik Demon xDSL:

Downloadsnelheid: 8192 Kbit/s
Uploadsnelheid: 1024 Kbit/s

Modem: Allied Data Copperjet 816-2P

Nu ben ik dus opzoek naar een mogelijkheid om het internet te delen. Alleen ik wil als het mogelijk is geen router omdat ik nogal veel download/upload en ik zie op Tweakers alleen maar problemen en dat gedoe om poorten open te gaan zetten is ook niet echt fijn. Zijn er mogelijkheden om simpelweg via een switch mijn internet verbinding te delen ??? Zoja zijn er ervaringen met bepaalde merken. Er hoeven max in de toekomst 4 pc's op internet. Het max. bedrag wat ik er ongeveer voor uit wil geven is rond de 120 euro.

Alvast bedankt

Groeten

Jeroen

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Dat modem kan zelf ook als router dienen. Als Demon hem standaard zo ingesteld heeft staan hoef je er alleen maar een switch achter te zetten. Wat voor IP heeft je computer? Daaraan kun je zien of hij als router of als bridge geconfigureerd staat.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn ip start met: 83.160

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Dan moet je het boekje van je modem erbij pakken om te zien hoe je hem laat NATten. :)

Providers delen maar 1 IP adres uit en dat is dus een reden waarom een NAT router nodig is en een swith niet volstaat. Als het modem ook routerfunctionaliteit heeft, moet je die gewoon gaan gebruiken. :)

Portmappen is overigens helemaal niet moeilijk, zodra je begrijpt waarom het nodig is, weet je ook meteen wat je moet doen.
Het is niet moeilijk, er worden alleen vaak fouten mee gemaakt. :+

{signature}

Verwijderd

Topicstarter
Okay bedankt alvast, ik ga even dat boekje erbij pakken en goed doorlezen of hij dus kan NaTten :P

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
nat=routen, en bij routen komt uiteindelijk portmappen weer om de hoek kijken :)

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Zo, daar zijn we weer!

Modemtype is: CopperJet 816-2P Router VoATM

Zo te zien moet het mogelijk zijn om dit modem dus ook als router te gebruiken. Alleen begrijp er eerlijk gezegt weinig van hoe ik dit ga aansluiten.

De handleiding heb ik ff online gezet:

http://www.whisperyaxe8.i...Manual_CJT_816_2Pv1.0.pdf

Wie kan me verder helpen, hoe ik dit kan instellen want de handleiding dat is een doolhof!

ALvast bedankt

Groeten,

Jeroen

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

nou ja er nog is een manier

vrag een extra ip adres aan .. bij de zakelijke is dit zeker mogelijk
Vaste IP-adressen
Standaard wordt een DSL verbinding geleverd met 1 vast IP-adres. U kunt ook kiezen voor 8 of 16 IP-adressen als u die voor uw netwerk nodig heeft, bijvoorbeeld omdat u een hardware firewall draait. Indien u voor meer dan 1 IP-adres kiest dient u het IP-allocatie formulier in te vullen en met uw order in te sturen. Dit is een vereiste van RIPE NCC (de organisatie die IP adressen beheert) en alle toewijzingen zijn afhankelijk van beoordeling door de Demon Hostmasters.
voor consumenten kon ik zo gauw even niet vinden, wellicht kun je ze even bellen

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Demon is particulier aangevraagt hier maar zal eens informeren of het mogelijk is om een extra ip adres bij te krijgen. Mischien zijn er hier mensen die dit ook particulier gedaan hebben en zoja werkt dit fatsoenlijk want de routers knallen er hier om de zoveel min uit en dat is niet fijn als je een ftp server draaid. Maar dan nog met een extra ip hoe sluit ik het dan aan ???

Alvast bedankt

Groeten,

Jeroen

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:29

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Sorry hoor, maar dit is toch echt basic werk, watg zowel letterlijk in de manual als in de FAQ terug te vinden is.

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.