Toon posts:

Video capture Sony - lukt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de Sony Digital 8 DCR-TRV125E met i.link.
Ik heb de Texas Instruments OHCI IEEE 1294 Host Controller en kan dus de video camera inpluggen met een daarvoor gekocht snoer.

Ik probeer via Adobe Premiere 6.0 video's te capturen maar dit lukt niet.

Mijn video camera is niet terug te vinden in de Device Manager, niet onder Imaging Device en niet onder Sound, video and game controllers.

Wie weet raad?
Moet ik nog iets anders aanschaffen?
Bedankt voor alle tips.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:34

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Zonder meer info komen we natuurlijk nergens ;)
wat voor OS draai je? Een 1294 controller zal niet werken, ik neem aan dat je een 1394 bedoelt? En Sony had geloof ik wel eens problemen met TI firewire controllers. Hoe sluit je hem aan?

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Topicstarter
OS Windows 98. Ik bedoel inderdaad IEEE 1394! Heb je nog meer info nodig?! :)

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-02 13:29
Is de IEEE 1394 controller actief? Als het een 'on-board' versie is moet je het misschien aanzetten in de bios. Is het een pci-kaartje, dan zou je even kunnen controleren of het goed funcioneert binnen Windows.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:34

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Windows 98??? Hmmmm. Da's wel erg antiek, ik weet niet of Win98 zomaar zondermeer DV camera's ondersteund of herkend. Kan je het niet met Windows XP doen? Dat zal ook voor je Premiere een stuk lekkerder werken.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Win98 kan idd niets van zichzelf met DV en IEEE1394 .
Van SE en ME werd het al beter, XP is toch echt wel het beste op dit moment van de windows versies.
Zit er bij die sony niet ook een CDROM met driversoftware? Daar staat mij iets van bij namelijk....

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:36
...Of er is in de camera een ic-tje kapot. Dat had ik laatst met mijn Sony TRV 20E, werd ook niet herkend. Ander kabeltje gekocht, zodat ie ook op m'n laptop aangesloten kon worden. Maar toen die daar ook niet werd herkend, heb ik 'm naar de fotozaak gebracht. Werd bij Sony gerepareerd, kostte welliefst 198 euro! :( Ik hoop voor je dat er wat anders aan de hand is...

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh, Venus A 2,12kWh, HW P1, MT CT003, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

Verwijderd

Ik meen me te herinneren dat er bij 2000 (en misschien ook 98) problemen waren met de msdv.sys (of dll :? ) maar je zou daar eens op moeten googlen.
Makkelijkste manier om het op te lossen is om XP te installeren, maar dat moet je systeem wel aankunnen natuurlijk. Maar als je een systeem hebt dat XP niet aankan moet je van video-bewerken ook niet veel verwachten.

http://www.adobe.com/support/techdocs/321276.html

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2005 18:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties tot nu toe. Ben er nog niet uit maar de laatste reactie lijkt een optie. De camera is niet stuk en het snoertje ook niet (elders getest). De bus controller staat op active dus ook ok.

Nog andere ideeen?
Pagina: 1