Toon posts:

[3dmax6] Object 'fade'

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een beetje aan het rommelen in 3d studio. Maar nu loop ik tegen iets op en ik kan het maar niet vinden. Ik heb een explosie gemaakt met een 'schokgolf'. Het probleem is de schokgolf. Ik wil dat deze langzaam aan verdwijnt dus faden naar 'alpha 0' of hoe je het ook wilt zeggen. Weet iemand waar ik dit moet zoeken?

[EDIT]
Nog even een filmpje van hoe het nu is... http://www.dennuz666.com/temp_files/test.avi

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2005 11:46 ]

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Je zou 'm een transparency/opacity envelope mee kunnen geven in de surface

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm... ik dacht het gevonden te hebben bij 'curve editor' en dan opacity. Maar ik krijg het niet voor elkaar. Zit ik goed? Ik gebruik 'video post' als output. Het object is een 'ringwave' trouwens, moet ik die eerst omzetten naar editable mesh?

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2005 12:12 ]

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-01 21:29
Ik neem aan dat je een material hebt op die ringwave? Je kunt dan namelijk gewoon op de animate-knop rammen en dan in de material editor de opacity van die material over de tijd variëren.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Verwijderd

je kan hem ook gewoon keyen in de timeline door je mats aan te passen ? :P

edit:
OOGST FFS ! dat scheelde niet veel ^^

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2005 13:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
Thanx! Het is gelukt. Dat het zo simpel zou zijn had ik niet gedacht. Ik moest wel mijn object én mijn Opacity Map (van het materiaal) faden anders werkte het niet.
Pagina: 1