Toon posts:

[XP] Hoe outlook settings aan AD users*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik zit me helemaal rot te zoeken op google en hierzo, maar er wordt me iets niet helemaal duidelijk.

De situatie is als volgt:

Servers:
1 Linux mailserver (imap)
1 Windows 2003 server (active directory)

Werkstations:
Windows XP Sp2 (outlook 2000/2003)

Nou zoek ik een manier om outlook settings (mail account) te kunnen opslaan als een policy of een profile iets, en dat aan een gebruiker te hangen.

Maar niet met roaming profiles, want dat doet veel meer dan dat, nee echt puur alleen outlook settings aan een gebruiker hangen. Zodat als ie inlogt zijn outlook mailbox opent (doordat de instellingen worden ingelezen).

Ik heb de hele resourcekit al doorgesnuffeld, maar ik kom daar ook niet helemaal verder mee want daar kan ik exchange account toevoegen aan een .PRF file, maar de linux bak is geen exchange, en wil dus gewoon een imap/smtp servername +username/passwoord. Als ik dat ergens kan aangeven.

Waar en hoe kan ik zoeits voormekaar krijgen in windows 2003 server (AD)?

Help _/-\o_

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Even een titel edit zodat het OS in je topic titel staat cfr. de Windows Operating Systems Policy :)
Verder - je stelt in principe twee verschillende vragen:

• Wil je nu dat account settings automatisch ingevuld worden?
• Of wil je dat account settings bewaard worden over meerdere computers?

Dat laatste zou je bv. kunnen automatiseren met de Office file and settings transfer wizard, normaal gesproken :)

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 11:33:
Even een titel edit zodat het OS in je topic titel staat cfr. de Windows Operating Systems Policy :)
Verder - je stelt in principe twee verschillende vragen:

• Wil je nu dat account settings automatisch ingevuld worden?
• Of wil je dat account settings bewaard worden over meerdere computers?

Dat laatste zou je bv. kunnen automatiseren met de Office file and settings transfer wizard, normaal gesproken :)
- Automatische invullen in de zin van.... Inloggen en outlook leest instellingen in vanaf de server, en start. (dan komen de account instellingen verder automatische) , maar het aanmaken van die (bijvoorbeeld) profile bestanden mag best handmatig.

- Account settings worden in zoverre bewaard inderdaad, zodat bij het switchen van pc's de gebruikerafhankelijke outlook settings weer worden ingelezen.
Net als bij roaming profiles... alleen wil ik alleen de outlook settings overnemen.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 11:30:
Ik heb de hele resourcekit al doorgesnuffeld, maar ik kom daar ook niet helemaal verder mee want daar kan ik exchange account toevoegen aan een .PRF file, maar de linux bak is geen exchange, en wil dus gewoon een imap/smtp servername +username/passwoord. Als ik dat ergens kan aangeven.
Iets verder kijken dan je neus lang is tijdens het uitvoeren van je Customized Installation Wizard want daar vind je ook de mogelijkheid non-exchange pop3/IMAP servers te configureren inclusief de lokatie van je PST bestanden.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
BackSlash32 schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 11:38:
[...]

Iets verder kijken dan je neus lang is tijdens het uitvoeren van je Customized Installation Wizard want daar vind je ook de mogelijkheid non-exchange pop3/IMAP servers te configureren inclusief de lokatie van je PST bestanden.
Dat heb ik wel gezien.... Daar kan je je usernamen ingeven, maar niet je passwoord. (of is dit normaal, want met roaming profiles word je passwoord wel meegenomen in de settings).

En hoe hang je zoiets aan active directory, of wordt dat een login scripje.....

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dat je geen pass kan opgeven is normaal.
Voor een Exchange server is dat sowieso al niet nodig, en passwords wil je toch al niet plaintext ergens leesbaar laten slingeren.
Buiten dat is een .prf generiek voor alle users waar je dat ding voor uit laat voeren, er wordt gewoon met %username% variabelen gewerkt; hoe wil jij dan nog passwords op individuele basis gaan toekennen?

mee laten lopen met een logon script wat een check uitvoert (zodat je .prf maar 1x wordt gerund) is het makkelijkste.

Zorg er dus wel voor dat die .prf maar 1x wordt gedaan, anders loop je de kans dat je Outlook profiles vern0kt worden of weer verwijderd worden.

[ Voor 36% gewijzigd door alt-92 op 21-05-2005 11:53 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
BackSlash32 schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 11:51:
Dat je geen pass kan opgeven is normaal.
mee laten lopen met een logon script wat een check uitvoert (zodat je .prf maar 1x wordt gerund) is het makkelijkste.

Zorg er dus wel voor dat die .prf maar 1x wordt gedaan, anders loop je de kans dat je Outlook profiles vern0kt worden of weer verwijderd worden.
Ok ja over die prf waren nog wat parameters om te pushen, dus daar kon je nog aardig mee rommelen. Maar je kan dus geen passwoord opgeven, Die moet de gebruiker dan elke keer invoeren (bij de eerste keer) alswel bij een switch van pc.

%username% is idd voor de instelling gebruikersnaam wel goed te doen, maar de optie "email adres"
hoe is dat dan te generen.

Ik zie graag dat het wachtwoord er ook in staat eigelijk. hmmm :(
Bij roaming wel... en settings niet
Is dit dan echt de enige manier?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2005 11:57 ]

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 11:55:
Maar je kan dus geen passwoord opgeven, Die moet de gebruiker dan elke keer invoeren (bij de eerste keer) alswel bij een switch van pc.
Alleen de eerste keer, tenzij je overal lokale profielen wil gaan gebruiken en dat wil je echt niet.
Dat is een sysadmin maintenance nightmare, daar heb je dus roaming profiles voor.

Verwijderd

Topicstarter
BackSlash32 schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 12:00:
[...]

Alleen de eerste keer, tenzij je overal lokale profielen wil gaan gebruiken en dat wil je echt niet.
Dat is een sysadmin maintenance nightmare, daar heb je dus roaming profiles voor.
Nee dat inderdad niet, maar ik blijf dan nog steeds met de vragen zitten als.

username: %username%
IMAP server: IMAP
SMTP server: SMTP
email adress: ??????????????? (hoe is dat te doen)
en komt de naam van de afzender e.d wel goed te staan, iedereen heeft een andere voor&achternaam.
Dat is alleen te doen als je ze allemaal los aanmaakt denk ik.
die dingen snap ik dan nog niet.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2005 12:05 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Kan je bij e-mailadress niet ook gewoon die variabele username pakken?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
sanfranjake schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 12:16:
Kan je bij e-mailadress niet ook gewoon die variabele username pakken?
Lijkt me dus niet he

$username = ittfl

gebruikersnaam: %username% (OK)
emailadres: %username%@domein.nl (ofsow), maar emailadres is anders als username .

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

%username% is eigenlijk de sAMaccountName uit je AD.
je zou eventueel eens kunnen kijken of je wat met de GivenName en SurName velden wat kan bereiken uit de AD?

Verwijderd

Topicstarter
BackSlash32 schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 14:13:
%username% is eigenlijk de sAMaccountName uit je AD.
je zou eventueel eens kunnen kijken of je wat met de GivenName en SurName velden wat kan bereiken uit de AD?
Ja idd, als dat nou ook variabele zijn.

zoiets als %givenName%, zo zou je toch nog alle velden kunnne vullen.
Zolang die weet welke givenName die moet pakken

Misschien dat er ook iets te doen is met KiXtart. soort scrippy ofsow

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2005 15:20 ]

Pagina: 1