[java] JTables Printen

Pagina: 1
Acties:

• b19a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik ben bezig een urenregistratie systeem te maken en moet de data op verschillende manieren gaan printen (papier). Ik ben dus begonnen met mezelf wat in te lezen in hoe je kunt printen in Java. Ik heb de print-methode van een JTable al eens bekeken, maar deze biedt me te weinig flexibiliteit. Ik wil bijvoorbeeld het volgende afdrukken:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Taken, week 19-2005, Bouke Haarsma

Maandag:
[tabel]
[totaal]

Dinsdag:
[tabel]
[totaal]
(...)

Dit moet allemaal op 1 pagina gaan zodat je 1 week per pagina kunt printen. Voor een andere layout wil ik bijvoorbeeld een tabel per project gaan printen, etc.. etc..

Nou goed... wat wil ik nu precies?
Ik wil op 1 pagina meerdere tabellen (eenvoudig) gaan printen en ik wil een totaal kunnen printen onderaan elke tabel. Bestaat hier iets van een API of package voor om zoiets te kunnen uitbesteden?

[ Voor 3% gewijzigd door b19a op 21-05-2005 11:30 ]

Verwijderd

Wil je weten hoe je een JTable mooi kan representeren of wil je weten hoe je kan printen vanuit Java? Ik heb wel een API gevonden die zegt JTables mooi te kunnen printen. Maar jouw gewenste representatie lijkt me zo specifiek dat je beter alles zelf kan doen. Dus zelf de tekst samenstellen en dan met java.awt.print printen.. En als je wilt weten hoe je moet printen vanuit Java, kijk dan even hier :)

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2005 13:32 ]

• zwippie
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

zwippie

Electrons at work

Het is wel een tussenstap, maar met de iText lib kun je PDF-jes, RTF of HTML maken. Je kunt zo je eigen tabel wegschrijven op de manier die je wilt en dan afdrukken. Als je een RTF file maakt kun je deze waarschijnlijk nog wel gewoon vanuit je programma printen, met een PDF file gaat dat misschien weer lastiger.

How much can you compute with the "ultimate laptop" with 1 kg of mass and 1 liter of volume? Answer: not more than 10^51 operations per second on not more than 10^32 bits.