ADSL modem stoort de televisie

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Karoma
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 05-08-2025
Ik heb wel een heel raar probleem en ik hoop dat ik hier goed zit. Mijn modem stoort de televisie, als het modem aanstaat dan komen er op nederland 2 constant storende lijntjes over het beeld. Het modem staat vlak bij de televiesie omdat daar de telefoon binnenkomt, en het modem kan dus ook nergens anders staan. Als ik het modem uit doe dan zijn de storingen weg, maar dat is veel werk wat hij zit een beetje weggestopt. Het gaat om een Quicknet 810 RJ45 Ethernet crossss Cable modem en een Quicknet small adsl verbinding.

Ik heb al veel geprobeerd maar ik kom er niet uit. Wie weet raad??

Verwijderd

raad ...

bekabeling aanpassen en je modem verplaatsen .

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-02 18:25
Soms kan 10CM verschil al de storing zoveel verkleinen dat ze niet meer opvalt. Dus je kan of de modem, of de TV (==> ws gemakkelijkst) wat verplaatsen, terwijl je het effect op de storing bekijkt.
Hangt er trouwens wel een goeie coax-kabel aan de tv, ander kan via een slechte kabel de storing ook opgepikt worden.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-02 14:07

PcDealer

HP ftw \o/

Probeer een Kooi van Faraday: stalen rasterkooi om modem.

LinkedIn WoT Cash Converter

Verwijderd

Heb je wel een afgeschermde coax-kabel?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:12

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Allicht heeft je modem signaalproblemen (retoursignaal komt niet goed aan), waardoor hij veel te hoog moet uitzenden, wat je ervaart al strepen op TV beeld. Probeer het modemsignaal uit te lezen (meestal op 192.168.100.1 te vinden), lukt dat niet, even je kabelaar bellen ;)

Iig gaat dit over een (kabel)modem, dat is Internet & Telefonie

Move OH->IT

Oslik blyat! Oslik!

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-02 19:37
Je topic post klopt niet helemaal waardoor er erg veel verwarring is ontstaan zie ik.
Het modem waar je het over hebt is een adsl modem. Je hebt een adsl verbinding.

Het is dus verstandig om even het kabel modem verhaal uit je verhaal weg te laten omdat veel mensen gelijk allerlij verhalen van kabel internet erbij halen terwijl dit er dus weinig mee te maken heeft. ;)

• Karoma
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 05-08-2025
Er staat nix over een kabel modem in :S en gaat om ADSL en dat staat er geloof ik wel duidelijk in.

Ik heb dat ding al honderden keren verschoven en soms hiel dat een beetje maar een dag daarna stoorde het alweer.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Zorg dat de kabels niet te dicht bij elkaar in de buurt liggen. Zorg dat je voor je TV signaal kwalitatief goede COAX gebruikt (niet dat dunne spul) en goede connectoren! Als je van die plastic stekkers hebt kun je soms nog zo'n goede kabel hebben, komt de storing via de stekkers binnen.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

Modbreak:Enorm offtopic

[ Voor 99% gewijzigd door bjck op 22-05-2005 10:39 ]

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-01 10:55
Toch vreemd dat dat modem stoort, zit er niet zo'n FCC stikker op? Meestal staat daar dan toch iets van "DIt apparaat mag geen storingen uitzenden, en dit apparaat heeft geen last van andere storingen". Dan zou het eerste deel niet kloppen, en het modem terugmoeten. Ik zou het eens voorleggen aan die ADSL provider. Goede TV kabels enzo kan natuurlijk nooit kwaad.

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

• RRRobert
  • Laatst online: 07-02 09:06

RRRobert

Fokker in ruste

Via de search kick ik dit topic omhoog, want ik zit met een soortgelijk probleem. Sinds een half jaar heb ik een nieuwe buurman en deze heeft een Chello adsl-en-bel abbonnement afgesloten met UPC. En sinds die tijd heb ik (in lichte mate) storing op de tv en in zeer ernstige mate last van storing op een babyfoon (Hapé EA68; een 24-kanaals dect babyfoon). Ik heb ff nagezocht, maar volgens mij heeft hij een Arris Touchstone Telephony Modem TM402B gekregen bij z'n abbonnement. Zijn er misschien nog meer mensen die ervaringen hebben dat dit modem storingen zou veroorzaken?

De storingen uitten zich over de babyfoon als korte pulserende klikgeluiden. Het maakt daarbij niet uit op welk kanaal ik de babyfoon zet of hoe de gevoeligheid wordt ingesteld. Mede daardoor kan ik er 99% zeker van zijn dat de storingsbron niet van acoustische, maar van electromagnetische oorsprong is.

Overigens kan ik de apparaten in m'n eigen huis uitsluiten van storingsbronnen: ten eerste omdat ik tot voor een half jaar terug geen enkele last had van storingen (en de buurman ook nog elders woonde) en ten tweede omdat het enige wat ik als draadloos apparaat in huis heb bestaat uit de diverse afstandbedieningen bij o.a. tv, hifi- en dvd-speler, een dect telefoon en de genoemde dect babyfoon.

Een mening presenteren als feit is geen garantie voor de waarheid

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-02 14:07

PcDealer

HP ftw \o/

Heb jij een Coax-kabel met KEMA-keur?

LinkedIn WoT Cash Converter

• RRRobert
  • Laatst online: 07-02 09:06

RRRobert

Fokker in ruste

PcDealer schreef op donderdag 17 november 2005 @ 13:45:
Heb jij een Coax-kabel met KEMA-keur?
Ja, maar de storing op de tv is te verwaardelozen, zeker met de wetenschap dat er bij ons binnen enkele maanden een tv signaal via UPC digital komt. Veel vervelender is dat de babyfoon zoveel storing ontvangt. En ik heb dat ding ooit juist gekocht in de veronderstelling dat je met met een 24 kanaals dect toestel wellicht de kans op dergelijke ellende zou kunnen uitsluiten.

Ik ben eens verder wezen zoeken; naar wat ik o.a. op Chello Underground heb gelezen, schijnt het dat UPC dat type modem/router in een aantal gevallen heeft omgeruild vanwege het feit dat dit ding storingen zou veroorzaken. Van 't weekend maar eens met de buurman praten.

Een mening presenteren als feit is geen garantie voor de waarheid

Pagina: 1