Xbox 360 VS PS3 volgens IGN

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008

• Symphony-X
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-02 13:40
Ej mensen,

Ik heb tot nu toe altijd gelezen dat de harde specs van de PS3 van hoger niveau zijn dan die van de Xbox 360; snellere CPU, GPU enz. Dat vond ik ook logisch, aangezien de PS3 onegeveer een half jaar erna zal uitkomen. Nu lees ik vandaag een artikel op IGN, dat juist de Xbox360 als specs-winnaar uit de bus laat komen.. Is dit een kwestie van 'het is maar hoe je de specs opvat'?

Wat denken jullie van de vergelijking zoals die gemaakt is door IGN?

http://xbox360.ign.com/articles/617/617951p1.html

" Play the violent strings of my symphony "

• uray
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:05
Als je het goedleest is het hoe Microsoft erover denkt. 8)

Het is dus niet een mening van IGN zelf. :X

Ben benieuwd hoe het allemaal in de praktijk gaat uitpakken. :*)

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:05

Cyphax

Moderator LNX
Uray schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 11:09:
Als je het goedleest is het hoe Microsoft erover denkt. 8)

Het is dus niet een mening van IGN zelf. :X

Ben benieuwd hoe het allemaal in de praktijk gaat uitpakken. :*)
Het zal afhangen van de games. In dit geval wordt het dus spannend, of juist niet (immers, ze krijgen beide net als nu veel topgames). Dus waarom zou er een winnaar moeten zijn? De PS2 en de Xbox gaan op dit moment ook uitstekend naast elkaar. :)
De PS2 is qua specs duidelijk de mindere maar heeft een grotere fanbase (zeker in het verre oosten).

[ Voor 5% gewijzigd door Cyphax op 21-05-2005 11:20 ]

Saved by the buoyancy of citrus

Verwijderd

En als je nog beter leest kloppen de specs niet kijk maar op pagina 3 bij het stukje over bandbreedte
of bijv op pagina 2 de cell vs. 3x power pc. mja
Als je de echte specs naast elkaar legt dan zie je dat de ps3 gewoon sterker is dan de Xbox 360
mja sony heeft ook meer de moeite gedaan om iets speciaals in elkaar te zetten qua cpu, gpu, blu-ray, geheugen(GDDR3+XDR) etc.
Dus dan lijkt me het ook logies dat hij toch sneller is anders hadden ze wel het zelfde gedaan als ms,
(bestaande hardware bij elkaar doen en dan een helemaal nieuwe gpu erbij, mja dat heeft weer wel als voordeel dat hij goedkoper word maar qua specs een stukje minder.
Mja uiteidelijk zullen het gamesaanbod en de fanbase het meest uitmaken.
Ik zal waarschijnlijk voor de ps3 gaan want dat lijkt me in mijn ogen toch een net iets betere keuze voor wat ik ermee wil doen, dus ook multimedia etc.

Verwijderd

ik denk dat ik dan toch voor een xbox ga aangezien de oude xbox makkelijk te softmodden was en de ps2 niet })

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op dit moment, voordat iemand een real-life benchmark op deze systemen heeft kunnen loslaten zeggen dit soort specs exact niets :o

Zowel de PS3 als de XBox360 gebruiken volstrekt nieuwe architecturen (Cell voor de PS2, 3 PPC cores voor de XBox360). Net zoals het rauwe aantal MHz weinig zegt in de vergelijking tussen een P4 en een Athlon, laat staan tussen een P4 en een G5, zijn al deze cijfertjes nauwelijks of niet te vergelijken tussen platforms die zo verschillen.

Daar komt (vooral) nog bij dat beide systemen een erg parallel opgebouwde architectuur hebben wat erg afhankelijk is van hoe software ervoor geschreven is.

Getalletjes vergelijken is in zo'n geval niets meer dan van tevoren speculeren wie de grootste pik gaat hebben.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.