Hallo,
Ik heb hier een PC staan.
Het probleem is dus dat de PC telkens uit valt. Dit heb ik vroeger nooit gehad.
Het probleem is gekomen sinds dat ik de PC opnieuw heb geinstalleerd.
Vroeger stond er altijd Windows XP Pro op. Dit heeft altijd goed gewerkt. Nu heb ik Windows XP Pro opnieuw geinstalleerd. Sinds die tijd heb ik problemen met de PC.
Ik heb op die PC een programma dat zorgt dat je CPU altijd 100% in gebruikt is.
Nu loopt dus de PC telkens vast als de load van de cpu erg hoog is.
Als The Grid (zo heet dat programma) uitzet is de load van de CPU laag zoals normaal. De PC loopt dan niet vast. De temperatuur van de processor is IDLE: 40 graden ongeveer, STRESSED: 49 graden. Temps zijn dus goed. Koelblok voelt ook niet echt heet aan.
Als eerste dacht ik dat mijn voeding het probleem was. De oude voeding heb ik eruit gehaald, en heb er een Enermax 350 watt voeding ingezet. Deze voeding moet meer dan genoeg zijn voor dat systeem aangezien dezelfde voeding ook in een flinke server van mij zit.
Met die voeding is het probleem nog niet opgelost. Blijft nog steeds vastlopen naar een tijdje als de load van de CPU hoog is.
Ik heb de koeler eraf gehaald en heb het hele zaakje wat nieuwe koelpasta gegeven. Ook dit wil helaas niet helpen
Het rare vind ik ook dat ik voort telkens alle instellingen weer in de bios moet zetten als de stekker van de PC eruit is geweest. Ik heb het batterijtje al 2 keer vervangen door 2 andere volle batterijtjes maar ook dit maakt geen verschil.
Ik heb de processor overgezet in een andere machine, en daar blijft het zaakje goed stressed lopen. Het ligt dus niet aan de processor.
Het RAM geheugen heb ik ook vervangen, maar ook dat wil niet helpen.
Ik weet zelf niet wat het nog meer kan zijn, dus ik vraag jullie om hulp.
edit:
Ik heb ook de vcore iets omhoog gezet, maar ook dit wil niet helpen.
De PC is niet overclocked.
Nou... ik zal nog even de specs van de PC hier neerzetten, aangezien dat wel eens makkelijk kan zijn
:
Processor = AMD Athlon XP 2400+
Moederbord = Asus A7V8X-X
Geheugen = 256Mb PC2700 Kingston
Videokaart = 32Mb Hercules 4000XT TV-OUT
Hardeschijven = 2x 2Gb schijfjes (ja het is weinig, maar genoeg omdat alles via het netwerk doe
)
Voeding = 350watt Enermax
-> Een erg leeg PCtje dus
Hopelijk hebben jullie genoeg informatie, en kan iemand mij helpen.
Alvast bedankt!
EDIT:
Ik ben even iets vergeten te zeggen
Ik heb hier een PC staan.
Het probleem is dus dat de PC telkens uit valt. Dit heb ik vroeger nooit gehad.
Het probleem is gekomen sinds dat ik de PC opnieuw heb geinstalleerd.
Vroeger stond er altijd Windows XP Pro op. Dit heeft altijd goed gewerkt. Nu heb ik Windows XP Pro opnieuw geinstalleerd. Sinds die tijd heb ik problemen met de PC.
Ik heb op die PC een programma dat zorgt dat je CPU altijd 100% in gebruikt is.
Nu loopt dus de PC telkens vast als de load van de cpu erg hoog is.
Als The Grid (zo heet dat programma) uitzet is de load van de CPU laag zoals normaal. De PC loopt dan niet vast. De temperatuur van de processor is IDLE: 40 graden ongeveer, STRESSED: 49 graden. Temps zijn dus goed. Koelblok voelt ook niet echt heet aan.
Als eerste dacht ik dat mijn voeding het probleem was. De oude voeding heb ik eruit gehaald, en heb er een Enermax 350 watt voeding ingezet. Deze voeding moet meer dan genoeg zijn voor dat systeem aangezien dezelfde voeding ook in een flinke server van mij zit.
Met die voeding is het probleem nog niet opgelost. Blijft nog steeds vastlopen naar een tijdje als de load van de CPU hoog is.
Ik heb de koeler eraf gehaald en heb het hele zaakje wat nieuwe koelpasta gegeven. Ook dit wil helaas niet helpen
Het rare vind ik ook dat ik voort telkens alle instellingen weer in de bios moet zetten als de stekker van de PC eruit is geweest. Ik heb het batterijtje al 2 keer vervangen door 2 andere volle batterijtjes maar ook dit maakt geen verschil.
Ik heb de processor overgezet in een andere machine, en daar blijft het zaakje goed stressed lopen. Het ligt dus niet aan de processor.
Het RAM geheugen heb ik ook vervangen, maar ook dat wil niet helpen.
Ik weet zelf niet wat het nog meer kan zijn, dus ik vraag jullie om hulp.
edit:
Ik heb ook de vcore iets omhoog gezet, maar ook dit wil niet helpen.
De PC is niet overclocked.
Nou... ik zal nog even de specs van de PC hier neerzetten, aangezien dat wel eens makkelijk kan zijn
Processor = AMD Athlon XP 2400+
Moederbord = Asus A7V8X-X
Geheugen = 256Mb PC2700 Kingston
Videokaart = 32Mb Hercules 4000XT TV-OUT
Hardeschijven = 2x 2Gb schijfjes (ja het is weinig, maar genoeg omdat alles via het netwerk doe
Voeding = 350watt Enermax
-> Een erg leeg PCtje dus
Hopelijk hebben jullie genoeg informatie, en kan iemand mij helpen.
Alvast bedankt!
EDIT:
Ik ben even iets vergeten te zeggen
[ Voor 4% gewijzigd door AMDathlonxp op 21-05-2005 10:52 ]