Toon posts:

[excel] kolom met hyperlinks splitsen in hyperlink en tekst

Pagina: 1
Acties:
  • 1.653 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een grootte hoeveelheid rijen in een kolom staan. De waarden staan genoteerd als hyperlink. Er staan dus twee gegevens in 1 cel. Zowel de omschrijving van de hyperlink als de verwijzing naar een url.

Probleem is dat als ik exporteer naar een cvs bestand hij alleen de naam van de hyperlink meeneemt en niet de de url.

Ik hoop dit op te lossen door eerst de hyperlink te scheiden in een twee cellen. Een met de omschrijving en een met url.

Iemand tips hoe dit kan?

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Als er na de hyperlink een spatie staat kan je met Find en Mid een hele knappe formule maken die de tekst splits op de spatie :)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Topicstarter
Microkid schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 09:45:
Als er na de hyperlink een spatie staat kan je met Find en Mid een hele knappe formule maken die de tekst splits op de spatie :)
Dat zij ook geen problemen opleveren bij export naar cvs. Dan split ik de file via php op 'spatie'. Maar ik ben niet zo'n office goeroe dus misschien begrijp ik je verkeerd.

Het is gewoon zo'n aanklikbare hyperlink die je kan invoegen via 'invoegen-> hyperlink'. Je kan er ook op klikken. Bedoelen we het zelfde?

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Afaik kent Excel geen werkbladfunctie die uit een 'hyperlink' het adres zichtbaar kan maken. Met vba lukt het wel.
VBa-editor, invoegen, nieuwe module, knip en plak:
Visual Basic:
1
2
3
Function GetHyperLinkAddres(cel As Range)
   GetHyperLinkAddres = cel.Hyperlinks(1).Address
End Function

en je hebt een functie die je in een xtra kolom in je werkblad kunt gebruiken om het adres te laten zien.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland