Toon posts:

P4 2,8Ghz oc'en met luchtkoeling?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik wil mijn proc overclocken, maar ik wil er geen duurdere koeling voor kopen. Ik wil hem eigenlijk tijdelijk overclocken alleen om te kijken wat hij kan, en daarbij kan ik wel mijn airco systeem bij mn open pc zetten zodat hij veel beter gekoeld wordt.Nu is mijn vraag, hoeveel procent is nog goed te doen zodat mijn cpu niet gefrituurd wordt? En waar moet ik behalve 'slome' hardware en een vervuild systeem op letten zodat ik de maximale pestaties krijg? Ik heb de FAQ gelezen, en een tijdje geleden al succesvol oc'ed tot 20% (waarbij hij bij enkele minuten 100% gebruik op 55 graden bleef), is het veilig om nog verder te gaan? Dit systeem:

P4 2,8Ghz HT
Asus P4P800 SE
1024MB Ram
Geforce 6800LE Unlocked 16 pipes 6 VP

• un1ty
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-06 22:16

un1ty

Join the Arena!

nou tot aan 60 is gezond voor je computer.
daarna wil die nog wel instabiel worden.
zodra je de 65~70 raakt reboot hij al.
(Asus probe moet je ongeveer +10 graden schatten, dat is de echte temp)

void main(){ printf("Hello tweakers!"); }

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga het gewoon proberen, tot 30% (20% werkt).

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 09:19:
Ik ga het gewoon proberen, tot 30% (20% werkt).
Nou, dat werkt niet meer. Mijn moederbord kan 5, 10, 20 of 30 % overclocken aan, maar de 30% haalt hij niet. Hij boot gewoon niet meer daarna. Ik heb hem af laten koelen en weer teruggezet, en alles werkt gewoon. Dan maar geen 3,6Ghz :P

• Yoshi|IA2
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-10-2018
Ik heb precies hetzelfde moederbord/CPU, bij mij draait hem stabiel op 3.15GHz.
Je moet die auto overclock functie niet gebruiken, dan kan ik er niets uithalen...
Je zet de instellingen op manual, dan de fsb (external frequency) op een hogere waarde, deze staat standaard op 200 bij jouw cpu, bij mij staat hem op 225. Dan had ik het probleem dat mijn geheugen op 333MHz ging werken ipv 1:1, dus dan zet je het geheugen ook op manual (DRAM frequency), en op 400 MHz (als je tenminste rzam hebt wat die snelheid kan draaien). Het geheugen gaat dan mee met de fsb en draait dan ook aan 225Mhz per latje...

Wil je voor mij eens kijken welke VCore je hebt in windows als je ngo niet ge-oc'ed hebt. Ik heb het probleem dat mijn mobo altijd 1.6V geeft aan m'n cpu, ongeacht welke waarde ik in de bios opgeef...

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 25-12 19:08

Nemesizz

Untouchable

Op stage heb ik ook met een P4P800 se icm een 2,8Ghz zitten stoeien.

Via die auto overklok werkt het idd slecht, manual heb ik em op 3,34Ghz gekregen (met standaart koeler, zelfs met cheap-ass koelpasta), werd toen zo'n 60 graadjes (was een Prescott).

Verwijderd

Topicstarter
Nemesizz schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 14:28:
Op stage heb ik ook met een P4P800 se icm een 2,8Ghz zitten stoeien.

Via die auto overklok werkt het idd slecht, manual heb ik em op 3,34Ghz gekregen (met standaart koeler, zelfs met cheap-ass koelpasta), werd toen zo'n 60 graadjes (was een Prescott).
Hm ik kreeg hem toch met de auto-functie op 3,36Ghz zonder problemen (ook Turbo aan).

Vcore hoort 1,44V te zijn standaard. Maar die van mij wisselt steeds tussen 1,44 en 1,375V. Dus dat klopt wel.

Ik weet niet, ik heb nu 4x 256MB DDR (dual channel ;) ) 2 van TwinMos 2 van Corsair geloof ik. Die van Corsair waren toen samen 99 euro geloof ik, voor deze van Twinmos heb ik 40 euro betaald maar dat was tweedehands.
Pagina: 1