Toon posts:

Treo650--Email ophalen via Tiscali smtp fout.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik ben sinds gisteren van Internet Provider overgestapt van Xs4all naar Tiscali.
Ik kon mijn email perfekt ophalen en verzenden met xs4all vanaf mijn Treo 650.
Nu heb ik alle gegevens ingevuld van Tiscali, en ik krijg nu elke keer als ik een mail wilt verzenden dat mijn smtp instellingen niet goed staan. Maar goed, wat kan er fout aan staan? smtp.tiscali.nl is goed lijkt me. Zeker omdat ik via dezelfde gegevens wel kan verzenden via de pc met Outlook. Wat kan hier aan de hand zijn, of weet iemand of ik voor die treo toch een andere smtp moet gebruiken in combinatie met Tiscali?

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Zoals bij veel smtp servers van internetproviders kun je die uit veiligheidsoverwegingen alleen gebruiken als je verbinding maakt via dezelfde provider. Omdat je Treo waarschijnlijk via het netwerk van een telecomprovider online is, kan je de smtp server van Tiscali niet gebruiken.
Klopt het dat je met de Treo gebruik maakt van KPN? Dat verklaart waarom je wél de smtp server van XS4all kon benaderen, maar niet die van Tiscali.
Oplossing is een smtp server gebruiken die wél werkt op een mobiele verbinding via KPN. Ik denk dat KPN Mobile je daar wel van kan voorzien.
Nog steeds kun je dan gewoon je Tiscali mail ophalen met de Treo, alleen verloopt het versturen dan via een andere smtp server.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Verwijderd

Topicstarter
Oke, dan zal dat wel het geval zijn. Wat ikmdus eigenlijk moet doe is KPN bellen voor welke smtp ik moet gebruiken in dit geval. Klopt?

Verwijderd

Topicstarter
Oké. SMTP moet volgens KPN dit zijn: smtp.mobiel.net.
Ik proberen, nu weer een pop fout.... 8)7 Zit nu aan de telefoon met Tiscali. Maar dat duurd altijd "even" daar. Ben benieuwd of ze dat wel weten daar.

Verwijderd

Topicstarter
Canaria schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 09:37:
Zoals bij veel smtp servers van internetproviders kun je die uit veiligheidsoverwegingen alleen gebruiken als je verbinding maakt via dezelfde provider. Omdat je Treo waarschijnlijk via het netwerk van een telecomprovider online is, kan je de smtp server van Tiscali niet gebruiken.
Klopt het dat je met de Treo gebruik maakt van KPN? Dat verklaart waarom je wél de smtp server van XS4all kon benaderen, maar niet die van Tiscali.
Oplossing is een smtp server gebruiken die wél werkt op een mobiele verbinding via KPN. Ik denk dat KPN Mobile je daar wel van kan voorzien.
Nog steeds kun je dan gewoon je Tiscali mail ophalen met de Treo, alleen verloopt het versturen dan via een andere smtp server.
Oké. We zijn eruit. Niet via die helpdesk van Tiscali, "geven wij geen support op meneer". :X
Iemand op een ander forum wist het antwoord en ik zal de instellingen even hier neerzetten voor het geval in de toekomst een ander tegen hetzelfde aanloopt.

POP: pop3.tiscali.nl
SMTP: smtp.euronet.nl

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Zoek eerst een server zodat je kan verzenden. Welke bereikbaar / toegankelijk is vanaf het netwerk waar jij op inbelt of je telefoon met verbindt.

Daarna kan je POP proberen te laten werken. Werkt POP wel op je PC? Zelfde login en wachtwoord overgenomen?

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

Topicstarter
bjck schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 15:40:
Zoek eerst een server zodat je kan verzenden. Welke bereikbaar / toegankelijk is vanaf het netwerk waar jij op inbelt of je telefoon met verbindt.

Daarna kan je POP proberen te laten werken. Werkt POP wel op je PC? Zelfde login en wachtwoord overgenomen?
Ik heb die server gevonden, het werkt nu. Op de pc is het de normale instellingen van Tiscali. Zoals je boven kunt zien heb ik de werkende pop/smtp neergezet.
Pagina: 1