[XP] Onherstelbare systeemfout c000021a winlogon afgebroken*

Pagina: 1
Acties:
  • 9.849 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136269

Topicstarter
Ik zit hier met een versie van windows XP Pro SP2 die niet meer op wil starten.
Voorafgaande heb ik het programma Fix-It utilities System Suite geinstalleerd. Dit is een programma dat je kan helpen bij systeemfouten. Ironischer kan het niet: het heeft er zelf één veroorzaakt.
Tijdens de installatie wordt er een back-up gemaakt van alle systeembestanden+register. Kennelijk is hier iets fout gegaan en zijn de bestanden beschadigd. Na de installatie moest ik opnieuw opstarten, maar dit was helaas niet meer mogelijk.

Windows wordt nog wel geladen maar het bureaublad verschijnt niet. Ik krijg dan een BSOD met de volgende foutmelding.

STOP:c000021a (onherstelbare systeemfout)
Het systeemproces Windows Logon Process is onverwacht afgebroken met de status:
0xc0000139(0x00000000 0x00000000)
Het systeem is afgesloten

Als eerste heb ik ervoor gekozen om terug te keren naar de laatste juiste configuratie. Helaas zonder succes.
Vervolgens geprobeerd op te starten in de veilige modus. Weer kreeg ik hetzelfde blauwe scherm.
Toen op GoT in de BSOD guide gekeken. Maar de artikelen in de Microsoft Knowledge Data Base over deze stopfout waren of niet voor windows XP of met een andere foutcode.
Ook een bezoek aan aumha.org en zoeken met google bracht geen soelaas.

Dan ben ik nu aanbeland bij de Windows Herstel Console. De handleiding daarvan print ik morgen op m'n werk uit en dan ga daarmee aan de slag.Helaas heb ik hier geen ervaring mee.
Ik hoop dat mensen die hetzelfde of een vergelijkbaar probleem hebben gehad me een beetje op weg kunnen helpen. Is de herstel console nu de beste oplossing of moet ik met een bootable recovery cd van Barts PE Builder aan de slag? Of zijn er nog andere opties?
Indien ik voor de herstel console moet kiezen, welke commando's moet ik dan in welke volgorde uittesten voor het optimale resultaat.

Alvast bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ik zet nog even [XP] in de topictitel. Dit zien we in Windows Operating Systems graag altijd vooraan :)

Met de Windows XP cd zou je ook je installatie kunnen repareren, door door te gaan met de installatie tot het punt waar eerdere versies worden gedetecteerd. Dit zet alle systeembestanden terug :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Je bedoelt hier dus niet de Herstel Console of begrijp ik dat verkeerd. Maar als ik kies voor een nieuwe install wordt toch mijn hele c:/ geformatteerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bajoran
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-04-2021

Bajoran

Waarom?

Nope, Wanneer je voor de systeem reparatie kiest zal niet je hele C schijf geformateerd worden.

Recovery console vereist "in depth" kennis van XP als OS, Ik begrijp uit je vragen dat je dat nog niet voldoende beheerst.

ASUS A8NE AMD Athlon 64 3500+ - Corsair ValueRam 2 x 512 PC3200 - Asus 7900GT PCIe 256 MB DDR3 - NEC ND3550A - NEC DV5800D - 2 x MaxtorDiamondMAX 10 SATA II - Logitech Z640 speakerset - Pabst Fans 12db en een chieftec bigtower

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Een winlogon die afsluit is eigenlijk een raar probleem - het komt wel eens voor als keyboard drivers ontbreken of als er een half geinstalleerd servicepack opstaat.

Heb je met die Fixit utilities misschien een restorepoint teruggezet ofzo van voor dat je een bepaalde hotfix of servicepack had geinstalleerd? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Jules]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-07 19:07

[Jules]

Confusion in confusion

Ik heb deze 1 keer gehad. Een programmaatje had een brakke msvcrt.dll geinstalleerd. Na het terugzetten van de XP versie uit de cache werkte het weer prima. :)

Knowing others is to be clever.
Knowing yourself is to be enlightened.
Overcoming others requires force.
Overcoming yourself requires strength.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nee ik heb geen restorepoint teruggezet. Misschien dat fix-it dat stieken heeft gedaan.
Resteert mij toch nog een vraag. Als ik mijn installatie vanaf windows cd repareer hoe zit het dan met de functionaliteit van mijn andere programma' s. ik neem aan dat het register dan ook overschreven wordt. Kan ik als de boel weer aande praat is een goede registerbackup terug zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
_/-\o_ JAAAAAAAAAAAA _/-\o_
Hij doet het weer, gelukkig heeft een reparatieinstallatie de boel weer aan de praat geholpen.
Mijn windows cd was helemaal up to date dus de hotfixes zitten nu mooi meteen in m'n OS verweven.
Bedankt voor de hulp/advies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 47784

ik heb dus precies hetzelfde probleem, alleen als ik probeer met de windows xp cd een herstel uit te voeren krijg ik de melding: vaste schijven niet gevonden

kan iemand mij helpen?

ik heb een dell 8400 (8 mnd oud).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Zit in die dell een raid controller of sata schijf?

edit: hmmz, denk van wel ;)
Hard Drive and Storage: Multiple offers to best meet your needs including up to 400GB SATA storage hard drives, and RAID configurations for either enhanced performance or data mirroring.
Dan zou ik ff zoeken naar een floppy met de driver voor de betreffende raid controller en die tijdens het booten vanaf de xp-cd via F6 laden.

[ Voor 91% gewijzigd door spone op 25-06-2005 22:52 ]

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-07 14:49
Misschien dat jij S-ATA schijven hebt? In dat geval moet je in het begin op F6 drukken om vervolgens via een floppy je S-ATA Raid drivers te installeren :)

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

Pagina: 1