Heyz
Ben bezig met een add scriptje voor mysql, ik wil krij vanuit een andere pagina een aantal posts binnen (7 in totaal). Nu wil ik ze allemaal controleren op leegheid, wanneer mogelijk in 1 regel. Ik heb meerdere dingen geprobeerd maar kan ook niet veel hulp hierbij vinden daarom deze post.
Het lukt mij ook als ik elke "post"apart controleer maar dat wil ik ditmaal niet.
Hieronder het script en wat ik nu heb. Iemand ene idee om alle variabelen in 1 regel te controleren??
Ben bezig met een add scriptje voor mysql, ik wil krij vanuit een andere pagina een aantal posts binnen (7 in totaal). Nu wil ik ze allemaal controleren op leegheid, wanneer mogelijk in 1 regel. Ik heb meerdere dingen geprobeerd maar kan ook niet veel hulp hierbij vinden daarom deze post.
Het lukt mij ook als ik elke "post"apart controleer maar dat wil ik ditmaal niet.
Hieronder het script en wat ik nu heb. Iemand ene idee om alle variabelen in 1 regel te controleren??
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
| <? if (!empty($_POST)) { if (!empty($_POST['taak'] AND $_POST['product'] AND $_POST['deadline'] AND $_POST['persoon'] AND $_POST['schatting_v'] AND $_POST['werkelijk'] AND $_POST['schatting_n'])) { $host = "localhost"; $gebruikersnaam = "***"; $ww = "*****"; $db = "webphp"; mysql_connect($host, $gebruikersnaam, $ww); mysql_select_db($db); $sql = "INSERT INTO `planning` (`taak`, `product`, `deadline`, `persoon`, `schatting_v`, `werkelijk`, `schatting_n`) VALUES ('$_POST['taak']', '$_POST['product']', '$_POST['deadline']', '$_POST['persoon']', '$_POST['schatting_v']', '$_POST['werkelijk']', '$_POST['schatting_n']')"; mysql_query($sql); echo $sql echo "de rij is toegevoegd" } else { echo "Niet alle velden zijn ingevuld"; } } else { echo "Niet alle velden zijn ingevuld"; } |