Huwelijksfilm editten - hoe ?

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

• speedme
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-10-2025
Beste mede-tweakers,

Onlangs ben ik getrouwd en een kennis heeft met een nieuwe digitale video-camera ons huwelijk gefilmd. De camera was zo nieuw dat deze kennis niet de handleiding heeft doorgenomen en zomaar is begonnen met filmen. Achteraf blijkt dus een groot deel van de film overbelicht te zijn.

Deze nieuwe camera brand de opgenomen beelden op een mini-DVD (1,4 GB).

Nu wil ik proberen om deze film te gaan editten en kijken wat ik er nog van kan maken.
Maar hoe begin ik ?

Ik ben in het bezit van Adobe Premiere 6.5 en VideoStudio 5.

Kan iemand mij alsjeblieft helpen ?

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Pak Premiere erbij en ga eens kijken wat je kunt doen kwa lichtinstellingen en dergelijke, kun je er vast nog wel wat van maken (hoop ik voor je).

Heb dit probleem ook wel eens meegemaakt, met als gevolg dat alles opnieuw gefilmd kon worden :X (gelukkig was het maar een school projectje dat goed over te doen was).

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-02 00:20
Ahw, dat is best lullig voor jouw. Heb je al gekeken in de handleiding van Adobe Premiere of VideoStudio 5, wat daar wordt gezegd?

Owjah, misschien een tip voor andere mensen: een videobedrijf in huren bij een huwelijk is geen slecht idee. Je vrienden en familie kunnen zo echt bij het huwelijk aanwezig zijn, en je weet zeker dat je een goed resultaat krijgt.

_@/'

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Vaak is onderbelicht beter omdat je vaak dan meer kan terughalen dan overbelicht...wit is wit....maar het licht natuurlijk aan de mate van overbelichting...succes iig. Je zult toch even moeten zoek naar "level" filters enzo, om te kijken wat je terug kan halen.

[ Voor 27% gewijzigd door maratropa op 21-05-2005 00:08 ]

specs

Verwijderd

gladiool schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 00:07:
Vaak is onderbelicht beter omdat je vaak dan meer kan terughalen dan overbelicht...wit is wit....maar het licht natuurlijk aan de mate van overbelichting...succes iig. Je zult toch even moeten zoek naar "level" filters enzo, om te kijken wat je terug kan halen.
Klopt. Wit is wit en daar valt niks meer aan te doen. Overigens ben ik erg benieuwd in welk formaat die camera de boel op DVD heeft gezet. Vraag me namelijk af of premiere dat slikt. Nadeel is ook dat het (neem ik aan) al als een soort mpeg op de dvd staat. Vraag is dus wat Premiere hiermee doet. Je kunt wel kwaliteitsverlies krijgen.

• speedme
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-10-2025
Verwijderd schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 01:15:
[...]

Klopt. Wit is wit en daar valt niks meer aan te doen. Overigens ben ik erg benieuwd in welk formaat die camera de boel op DVD heeft gezet. Vraag me namelijk af of premiere dat slikt. Nadeel is ook dat het (neem ik aan) al als een soort mpeg op de dvd staat. Vraag is dus wat Premiere hiermee doet. Je kunt wel kwaliteitsverlies krijgen.
Het wordt echt als een DVD opgeslagen, ofwel VOB files.
Nu zijn het dus standaard MPEG2 files, dus Premiere zou het moeten aankunnen.

Moet ik deze VOB files eerste "demuxen" voordat ik ze kan bewerken ?

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:27

JvS

Ik heb hem zelf ook

mjah sorry, maar dit forum is geen tweede handleiding... Premiere moet je leren door ermee te oefenen. De handleiding en verschillende guides op internet en in boeken kunnen je daarmee helpen. Als je dat niet wil, kan je het het beste laten oplappen door een bedrijf. Het is op dit forum niet de bedoeling om alleen maar ff te vragen hoe je dit of dat doet, ook al is het heel lullig van je video opname...

[ Voor 13% gewijzigd door JvS op 21-05-2005 11:52 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.