pc start pas na stroomonderbreking door

Pagina: 1
Acties:

• Acolyte
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-08-2024
Je zet de PC aan met de aan/uit knop. De ventilatoren beginnen vrolijk licht fluitend en suisend hun werk te doen, maar verder gebeurt er vrij weinig: geen knipperende cdrom lichtjes, geen keyboard buffer 'beep', geen beeld, niets. Dit verandert ook niet.
Kom, denk je, achterop de voeding zit een I/O knop. Klik-stroom eraf. Klik-stroom er weer op. Als een wonder gaan vrijwel direct de cdrom en brander knipperen als teken dat ze werken. De beeps komen, beeld verschijnt en de pc start nu ineens wel door :?

Je gaat onderzoeken waar dit aan kan liggen, maar helaas kan je niets ongewoons ontdekken. Alles zou het gewoon moeten doen. Ten einde raad keer je je tot GoT. Wie helpt? :)

Verwijderd

Heb je al een ander cpu op je moederbord gezet? En werkte dit?
Heb je je cpu al op een ander moederbord gezet? En werkte dit?
Heb je onlangs nieuwe hardware geinstalleerd?
Wat zijn je system specs?

Ik neem aan dat je na 210 posts wel hoort te weten dat er meer details in je startpost hoort?
Kijk ook ff in de faq enzo.

Back ontopic: Zo een probleem had ik ook, bleek achteraf een chip op mijn mobo doorgebrand te zijn.. Kijk ff op je mobo of je condensatoren bol staan of netjes recht?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Heb je je systeem ook geaard aangesloten? wellicht dat hij daardoor niet lekker door wil booten als dit niet het geval is.

• Kwistnix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-08 18:38
Kan zijn dat de voeding in kwestie bij een koude start te laat een power-ok signaal doorgeeft aan het moederbord. Om welke voeding gaat het?

Verwijderd

Geef eens wat meer details. CPU, geheugen, video enzovoort

• Acolyte
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-08-2024
Er valt niet veel meer over te zeggen :/
Ik ben niet gaan slepen met of mobo of proc want dat is me veel te veel werk. Eerst op een andere manier proberen op te lossen, en dan later misschien op die manier.
Mijn specs kan ik natuurlijk wel geven. Ze komen van Sandra, want ik heb hem ook maar overgenomen van iemand en later ingericht voor me moeder :)

Moederbord
Fabrikant : Diamond Flower (DFI)
MP Ondersteuning : Geen
Model : 8363A-686A
Systeem BIOS : 11/12/2001-8363A-686B-6A6LMD4FC-00
Chipset : VIA KT133/A

Processor is een AMD Duron 1Ghz (niet overgeclocked)
128MB SDram aanwezig
voeding is een no-name, ik kan tenminste nergens een naam ontdekken
Windows 2000 geïnstalleerd op een 6.4GB hddje.

Ik heb er verder niets aan veranderd, behalve dan de hdd verwisselt met een grotere. Verder niets.
Ik zal binnenkort even kijken of ik kan ontdekken of ik iets raars op het mobo zie. Het geheel is btw wel errug stoffig. Zou dit problemen kunnen veroorzaken? Geen dikke lagen, maar toch wel overal wat zeg maar...
Pagina: 1