Toon posts:

VGA Driver moederbord Compaq Deskpro

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Vooreerst:
Ik heb me al suf gezocht op GoT, site van de fabrikant (Compaq/HP), google, maar ik weet hier effe geen raad meer mee ...

Specificaties:
Windows 98 SE
Foto moederbord => hierzo
Compaq DeskPro (type onbekend)

Probleem:
Zojuist een oude pc ge-herinstalleerd via de bijgeleverde recovery-cd's, echter wordt enkel de standaard Windows 98 VGA driver gevonden op zowel de Win98 SE cd-rom als de recovery cd.
Het type grafische kaart achterhalen is niet mogelijk, aangezien het rechtstreeks is aangesloten op het moederbord. (zie foto (rooskleurig ding))

Ik zoek een driver hoger dan de standaard VGA PCI adapter driver, zodat ik de resolutie van het scherm toch hoger krijg dan:
640x480 en 16 kleuren

Op de site van Compaq (HP) staat er een waslijst aan Compaq DeskPro's, nergens op de case of het toestel staat ergens het type van DeskPro vermeld :(

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Everest al geprobeerd?

op het eerste gezicht lijkt het gewoon intel i810 integrated meuk.

• Ossenaar
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-08 02:16

Ossenaar

Oss de Gekste !!!

Tik eens Compaq Garcia in google in => eerste hit : http://forum.softpedia.co...=565139&st=0&#entry565139

Hier zie je dus dat het mobo een i815 is dus download de drivers van intel voor je videokaart

( Garcia sticker kun je vinden op de printerpoort )

De kick van Electric!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:05

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

PMG FAQ

Als je je suf zoekt op alle mogelijke manieren zit je met waardeloze zoektermen te werken...

Kijk eens op de northbridge (die grote zwarte vierkante chips) - daar staat op wat voor chipset je hebt, 10 tegen 1 dat Ossenaar gelijk heeft. Verder is dat roze geval een parallelle printerpoort dat niets met welke VGA dan ook te maken heeft 8)7

Tenslotte zegt de foto niet genoeg, want een i815 chipset kan zowel met integrated VGA als via een losse AGP kaart werken. Wees duidelijk, dan kun je ook duidelijk zoeken. Iig zou ik werken aan zoekmethodes...

[ Voor 5% gewijzigd door dion_b op 21-05-2005 00:17 ]

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.