Toon posts:

[XP] Explorer fout bij rechter muis op map?*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Haloo mensuh,

Heb hier een probleem die me echt helemaal gek maakt :X En d8 alleen op tweakers kunne zr dr antwoord op vinden (heb veel gezocht). Soms loopt alles goed en soms komt het te voorschijn : Als ik op een map rechtermuis klik krijg ik Explorer fout met melding van kernel32.dll en na het afsluiten van die fout scherm komt t zelfde weer terug en dan met een ntdll.dll fout melding :? En daarna zegtie : als het doorgaat moet je je pc opnieuw opstarten ofzo. en dan klik je het weer weg en hups de meeste tray icons verdwijnen en alle Explorer paginas gaan dan ook weg. Irritant als noem maar op wanneer je iets wil verwijderen , kopieeren etc. :(
Kon niks op de Microsoft site vinden over deze probleem , ook nie op google , gevraagd aan heleboel mensen die het nooooit hebben meegemaakt |:( Dus ik vroeg me af heb ik nou een virus of trojan. dus ik een deep scan nee hoor niks.. Sp1 staat er op en wil alleen nog 1 internet explorer bestandje geupdated.. verder heb ik niks gedownload van microsoft en geinstaleerd. Want vind dat er nog meer problemen komen als je alles download als nieuwe update. Btw had dit bij mijn vorige format ook dus heb de hele schijf ook geformateerd en wou ook nie helpen. Dus mensen pls help want dit is niet uit te staan :X

Alvast bedankt voor jullie reacties..

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02-04 02:15
Ik had iets aanverwants vorig jaar. Het ging ook om de rechtermuisknop in het linkerscherm van Verkenner. Verkenner crashte --. Dr Watson maakte een foutrapport --> Dr Watson crashte --> Kwam een Dr Watson crash rapport over Dr Watson. Dan kilde ik de beide Dr Watsons maar.

De fout liep van voorjaar 2004 totaan december 2004 en ik vermoed dat die met een Windows Update is meegekomen. Een Windows Update heeft het in december toevalliger wijze opgelost. In september 2004 ben ik naar SP 2 gegaan en ook dat loste het niet op.

Mijn advies is Windows updaten naar SP 2 en alles wat daarna gekomen is.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Installeer zoiezo alle updates, en ga eens aan de slag met een virusscanner en antispywaretools. Hierover kan je in Beveiliging & Virussen zat vinden. Ik zet nog even [XP] in de titel, aangezien dat verplicht is in Windows Operating Systems per de Windows Operating Systems - Policy :)

Wat heb je verder zelf allemaal al geprobeerd?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Sanfranjake ik gebruik al een virus scanner zoals ik dat ook zei en heb ook Spysweeper op me systeem dus die 2 kunnen het niet zijn. Dit is gewoon een niet bekend probleem vandaar dat ik als laatst hier ben gekomen. Btw ik hoor vaak dat het nie verstandig is om Sp2 te installeren als je al sp1 dr op hebt. dus Xp met Sp2 dr gelijk op is het beste zeggen ze ?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Maakt niet uit hoor. Service Pack 2 zal dan alleen de bestanden vervangen en toevoegen die veranderd zijn. Je kan met SP2 alle installaties updaten. Alles is er in verwerkt vanaf het moment dat XP uitkwam.

Als je voor een schone installatie zou gaan, zou het handig zijn de cd te slipstreamen, en dus SP2 aan de installatiecd toe te voegen en het meteen mee te installeren, of na installatie meteen SP2 te installeren. SP1 is er volledig in verwerkt, dus hoeft niet apart :) Kij daarvoor even in [rml][ Howto] Windows XP Sp2 slipstreamen[/rml] :)

Het niet installeren van Windows Updates heeft als consequentie dat je systeem kwetsbaarder is voor de buitenwereld, en er af en toe vage fouten kunnen optreden.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Ok ga maarus Sp2 dr op knallen en kijken of het beter of slechter zal gaan. Jullie horen wel van me ;) laterzzz

• VIPER2001
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-02 17:01

VIPER2001

[GOT]The Source

Heb je ook geen programma die zelf een menu-uitbreiding er tussen zet (zoals winrar o.i.d)

Asus X99-DELUXE i7-5930K 16 GB (DDR3 2133) asus GTX1070 8 GB , asus xense ,asus usbdvdwriter,CM-COSMOS II,coirsair1200I,evo1TB,960pro512,Seagate2TB+Seagate 2x4TB,canon5350 logi g910+g502 iiyama G2773HS

Verwijderd

Topicstarter
Ga ik doen, thnx man lijkt me wel iets dat het het hoogwaarschijnlijk kan oplossen ;)
VIPER2001 schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 00:46:
Heb je ook geen programma die zelf een menu-uitbreiding er tussen zet (zoals winrar o.i.d)
Jup heb ik wel, en denk dat het de zelfde probleem kan zijn die op die site is beschreven die je kan opzoeken met een shell progie ofzo.. Thnx jongens ik ga dr nu mee aan de slag en hoop dat het opgelost wordt want Sp2 heb ik al geinstaleerd en helpt voor geen cent. Heb er alleen nog een extra sytray icoon bij gekregen die telkens zeurt dat de 1 of ander uit staan enz :z

Verwijderd

Topicstarter
Toppie jongens.. dat klote fout komt nie meer :D _/-\o_ allemaal bedankt voor jullie tipies jongens ;)

Laterz...
Pagina: 1