Soms zijn de meest eenvoudige dingen onwaarschijnlijk lastig. Ik heb een Parser class en een Email class. De Email class accepteert output van de Parser class, die een template file inleest (fgets) en verwerkt.
Nou wil ik die output van de Parser class "exploden" op newline karakters.
Parser.php (relevante code)
Email.php (relevante code)
De bovenstaande explode werkt niet. Toch zijn er wel degelijk newline karakters aanwezig, want met nl2br() wordt iedere regel netjes voorzien van een <br />. Ik kan zat work-arounds verzinnen, maar ik hoop eigenlijk de oorzaak te achterhalen. Suggesties zijn van harte welkom, Google, GoT search en de almachtige PHP manual konden me niet helpen...
Nou wil ik die output van de Parser class "exploden" op newline karakters.
Parser.php (relevante code)
PHP:
1
2
3
4
5
6
| $handle = fopen($path, "r"); while (!feof($handle)) { $buffer[] = fgets($handle, 4096); } fclose($handle); $this->subject = implode("", $buffer); |
Email.php (relevante code)
PHP:
1
| $content = explode("\n", $content); |
De bovenstaande explode werkt niet. Toch zijn er wel degelijk newline karakters aanwezig, want met nl2br() wordt iedere regel netjes voorzien van een <br />. Ik kan zat work-arounds verzinnen, maar ik hoop eigenlijk de oorzaak te achterhalen. Suggesties zijn van harte welkom, Google, GoT search en de almachtige PHP manual konden me niet helpen...