Outlook agenda delen

Pagina: 1
Acties:

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Topicstarter
Mijn tante en nicht willen hun agenda's met elkaar delen, zodat ze afspraken kunnen maken zonder elkaar te vragen of het uit komt.

Ze werken beiden met Outlook 2002, als internet verbinding hebben ze een isdn lijn en zijn dus niet altijd online.

Het moet allemaal erg simpel gaan maar ik zie door de bomen het bos niet meer, ik zie iets met public folders maar daar heb ik een Exchange server voor nodig ofzo?

Ik heb een eigen servertje draaien die snel genoeg is voor dit soort up en download werk. Is het niet mogelijk dat ze elke keer als ze online gaan automatisch hun agenda synchroniseren met eentje die online staat?

Complete exchange dingen zie ik eigenlijk niet zitten, daar is het geld en de tijd niet voor, en de kennis ontbreekt ook compleet. Wat zijn de opties hierbij?

Verwijderd

je kan kijken naar websites die dta kunnen.
Alternatief is sharepoint servcies opzetten (en als je de kennis niet hebt om exchange op te zetten is dit niet aant rade, want dan moet je MSSQl gaan draaien).
public folder is idd een functie van exchange. Exchange is op zich niet moeilijk om te doen. Alleen het pakket is duur (of je moet in het hoger onderwijs ict geven, dan is het5 weer gratis en legaal).
Exchange is dus niet echt iets voor prive personen, maar het is qua beheer wel makkelijk. Kijk allen uit, ze hebben een iisdn lijn. Dit is dus nog goedkoop internetten. Voor exchange heb je iets van een domein nodig, zijn z bereidt dat dan wel te betalen?

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-08 07:21

PcDealer

HP ftw \o/

Je kunt elkaar rechten geven om in elkaars agenda te kijken, maar dan heb je volgens mij inderdaad Exchange nodig(je wilt namelijk gegevens uitwisselen). Public folders met Exchange is ook een optie inderdaad.

LinkedIn WoT Cash Converter

• ZeilDude
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-02-2022
misschien zit hier iets tussen:

http://www.groupcalendar.nl/
http://www.workgroupshare.com/share_data.asp
http://www.publicshareware.com/index.html

Ik denk dat de eerste ongeveer is wat je zoekt, deze heeft een proefversie voor 30 dagen.

[ Voor 39% gewijzigd door ZeilDude op 21-05-2005 10:04 ]

Verwijderd

Als je het er voor over hebt ;) is dit ook een goede oplossing

-Exchange4linux

Bootable cd die je op een oud werkstation zet. clients installeren bij de pc's die outlook draaien, beide laten verwijzen naar je server.

Maakt niet uit waar de server staat, wel is er een adsl- of kabelverbinding nodig.

Die zorgt, dat overal de .pst bestanden gesynchroniseerd blijven. ben er nog wel mee bezig, hoe je ALLEEN de agenda of ALLEEN de contactpersonen doet, tot nu toe is het hier alles of niks. Verder is het een heel leuk pakket, tot 5 gebruikers gratis.

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Topicstarter
tuinkabouter, klinkt goed. ze hebben dus zelf geen kabel of adsl maar dat is alleen op de server nodig lijkt me toch?

ik ga er eens mee stoeien

• Redwood
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09-08 19:03

Redwood

The Truth Is In Here

misschien is een oudere 2e hands versie van kerio iets? kom ze wel eens tegen.....

Lekker klein progje... en werkt super, en makkelijk

(uiteraard moet je dan wel de gratis kerio outlook connector erbij hebben)

Walk without Rythm, and you won't attract the worm!

Verwijderd

kerio, is zeker als je er geen ervaring meehebt enorm eenvoudig. Maar hou er rekening mee dat dit geld kost. Netzo als een domeintje, wat je nodig hebt (of je moet een subdomeintje hebben.

• Redwood
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09-08 19:03

Redwood

The Truth Is In Here

waarom moet je een domein hebben dan?

das niet nodig, je kan een local domain instellen met kerio!

vb.

ik maak een local domain genaamd, www.microsoft.nl

ik laat kerio mijn pop.planet leeghalen, en doorsturen naar redwood@microsoft.nl

Als ik een email verstuur, staat er zelfs bij redwood@microsoft.nl (in dit geval is een reply NIET mogelijk) vandaar dat ik dus instel als reply, redwood@planet.nl

en alles werkt als een zonnetje!

je zou dan als local domein ook bijv. jansmit kunnen maken! maakt niet uit! en het blijft prima werken!

Walk without Rythm, and you won't attract the worm!

• Tijsje
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06:55
Hotmail kan zoiets geloof ik.
Pagina: 1