[iMac] Wireless werkt niet.

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

• Rickstah
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2025
Het wilt maar niet lukken om een iMac G3 500Mhz (Mac OS 10.3.8) op het draadloze netwerk te krijgen.
Er wordt gebruik gemaakt van een USB wireless adapter van D-Link (http://support.dlink.com/...w.asp?productid=DWL%2D122) die volgens de D-Link site wordt ondersteund voor iMac's.

Ik zie wel de SSID van de router, en vervolgens stel ik de WEP encryptie gegevens in, maar alsnog verschijnt dan de melding: Incorrect WEP key. Terwijl ik precies dezelfde gegevens heb ingevoerd op een windows machine.
De WEP key bestaat uit 10 cijfers (op 40bits hex).

Ik heb de beschrijving van de D-Link site/handleiding uit doos gebruikt om het in te stellen, maar vooralsnog geen resultaat.

Kan iemand mij vertellen wat ik fout doe??

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-02 15:20

chem

Reist de wereld rond

Probeer het voor de grap eerst eens zonder key?

Als dat lukt; er is "ergens" bij apple.com/support uitleg hoe je de verschillende 40/128/hex/ascii keys moet invoeren als je niet-apple hardware gebruikt.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• pinball
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

pinball

Electric Monk

Zoals chem al zei:
1. Hexadecimal - precede the string with a dollar sign ($). For example: $123456789a
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=106250

Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.

• Rickstah
ok bedankt!! ik ga het zo snel mogelijk uit proberen :)
ik laat het weten

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
NOS > APL

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

Japie.G

Colour Classic

Quote van D-Link site
The adapter works with Apple Mac OS X (10.2.x & 10.3.2), Micros...
Kortom, er staat niet bij dat hij ook op 10.3.8 zou werken.

Ik zit zelf met exact hetzelfde probleem, alleen dan op een iBook g4 met 10.3.8. Ik heb zelf nog niets gekocht omdat ik eerst zeker wil weten of die adapter ook op 10.3.8 werkt. Als je het werkend hebt gekregen dan zou ik dat heel graag even willen weten en ook hoe je dat uiteindelijk voor elkaar hebt gekregen!

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output - 48kWh LiFePo4 op 15kVa Victron systeem

• pinball
  • Niet online

pinball

Electric Monk

Japie.G schreef op maandag 23 mei 2005 @ 10:21:
Quote van D-Link site

[...]

Kortom, er staat niet bij dat hij ook op 10.3.8 zou werken.
Wel raar dan dat hij wel de SSID ziet, dan lijkt het hw-matig wel in orde. Heb jij dat ook?

Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.

Verwijderd

argh111- ik heb dezelfde stick, en het was een hel- ik heb 3rd party driver zooi gevonden, die werkt voor mij iig- perfect -
link

Ik hoop dat je met deze drivers wel alles kan- ze zijn iig een stuk stabieler dan de officiele..

• Rickstah
Ik heb geen mogelijkheid om in dat balkje waar je de code moeten invoeren een $ in te voeren...is dat normaal?? :?

• pinball
  • Niet online

pinball

Electric Monk

Jij probeert het denk ik (begrijpelijk overigens) bij je network settings, daar gaat dat idd niet.
Klik bovenin je menubalk op je airport thingy, als je daar een netwerk joined (Other..) kan je wel kiezen wat je in wil vullen.

edit:

misschien is die $ dan wel helemaal niet meer nodig trouwens, moet je maar even proberen

[ Voor 20% gewijzigd door pinball op 25-05-2005 09:10 ]

• JerNL
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-08-2025

JerNL

I said goodday!

Laat ik dit topic maar weer is nieuw leven inblazen :)
gelukkig heb ik alleen maar computerproblemen anders zou ik tweakers een dag moeten missen :)

Op een 1 of andere manier lukt het maar niet om mijn wifi netwerk aan de praat te krijgen op een 17" IMAC met Airport

router/modem is een Linksys (firmware version 1.0.1.05) Wireless-G ADSL Home Gateway

met een WPA pre-shared key lukt het wel, maar helaas gaat mijn Nintendo DS-lite dan over de zeik aangezien die alleen met WEP overweg kan.

dus nu zit ik met een probleem!!!

ik heb het geprobeerd met een 128bits, 64bits key met "" en met $ ervoor

niks werkt.

iemand een idee?

nothing :)

• JerNL
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-08-2025

JerNL

I said goodday!

opgelost door maar gewoon middel mac adres de boel te beveiligen

nothing :)

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Mooi dat je een oplossing heb gevonden, maar wil je hier voortaan niet een oud topic voor kicken :) Als je soortgelijke problemen hebt, kun je beter een nieuw topic aanmaken met een verwijzing naar dit topic. Deze gaat daarom op slot :)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.