Iedereen heeft vast de afgelopen week de specs langs zien komen van de PS3 en Xbox 360. Zonder verder in details te gaan zijn we (ik in ieder geval) onder de indruk van de GPU power die in de console wordt gestopt. Zo komt er in de PS3 een GPU te zitten die de power heeft van 2 maal een 6800 ultra. Maar dit roept meteen een aantal vragen bij me op:
a. nVidia / Ati hebben nu al de grootste moeite om de huidige PC kaarten koel en stil te houden. Hoe gaan ze dat oplossen?
b. Hoe zit het met het vereiste vermogen wat die GPU nodig heeft. Komt er in die consoles zo'n zware voeding?
c. En dan de prijs. Als ik simpel effe de prijs van een 6800 ultra maal twee doe, wordt het wel een hele dure console !!
a. nVidia / Ati hebben nu al de grootste moeite om de huidige PC kaarten koel en stil te houden. Hoe gaan ze dat oplossen?
b. Hoe zit het met het vereiste vermogen wat die GPU nodig heeft. Komt er in die consoles zo'n zware voeding?
c. En dan de prijs. Als ik simpel effe de prijs van een 6800 ultra maal twee doe, wordt het wel een hele dure console !!