[Win XP] Installatie op 2x WD Raptor in RAID0 loopt vast

Pagina: 1
Acties:

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:39

_Ernst_

Mark It Zero!

Topicstarter
Ik ondervind problemen tijdens de installatie van windows XP op mijn 2 WD sata raptors in RAID0.

Korte omschrijving van het probleem: De schijven staan ingesteld als RAID0 op mijn msi k8n Neo2 mobo. Ik start van de windows xp cd rom en ram op F6 om de sata en raid drivers van de floppy te installeren. Dit gaat nog goed, de drivers worden van de floppy geladen, maar als daarna de installatie verder gaat krijg ik na zo'n 10 sec een zwart scherm met een knipperende cursor waarna er verder niks meer gebeurd.

Windows installeren op een WD ATA schijf gaat wel goed, dus lijkt mij dat het probleem bij de sata controller of de hd's ligt. Als ik echter vanuit de windows installatie op de ata schijf de RAID0 array probeer te bereiken gaat dit wel goed, de array is gewoon te zien en lezen en schrijven gaat goed, de 2 harde schijven en de sata controller werken dus gewoon goed.

Het vreemde is dat tot 2 dagen geleden alles prima werkte, gister heb ik een format c: gedaan en toen windows xp 64bit geinstalleerd, wat ook goed ging. Vandaag besloot ik echter om win 64 er toch weer af te gooien (werkte niet lekker, teveel programma's die er niet compatible mee waren) en weer windows XP pro erop te zetten, maar dit lukte dus niet.

Specs:
MSI K8N Neo2 s939
athlon 64 3500+
2x Western Digital Raptor 10.000rpm 36GB in RAID 0
1x Western Digital 8GB 5400rpm
Radeon 9800
Windows XP pro

Ik ben nu al de hele dag bezig geweest om het werkend te krijgen maar het wil maar niet lukken. Iemand enig idee hoe ik windows kan installeren op de 2 raptors?

Last.fm

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Dat hij stopt bij het zwarte scherm met die knipperende cursor heb ik ook wel is gehad jah. Meestal na een reboot ging hij wel gewoon verder met installeren. Wacht je niet te kort? Het kan soms wel even duren voordat hij verder gaat :)

• _Ernst_

_Ernst_

Mark It Zero!

Topicstarter
Metal schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 23:14:
Dat hij stopt bij het zwarte scherm met die knipperende cursor heb ik ook wel is gehad jah. Meestal na een reboot ging hij wel gewoon verder met installeren. Wacht je niet te kort? Het kan soms wel even duren voordat hij verder gaat :)
Een tijdje wachten heb ik ook al geprobeert (las in een ander topic dat het idd een tijdje kon duren), maar na 20 min wachten deed hij nog steeds niks, en langer wachten leek mij niet echt zinvol :)
Reboot helpt ook niet, heb de hele installatie procedure vandaag al zo'n 30 keer doorlopen schat ik ;)

Last.fm

• vinnie1908
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-03 14:29

vinnie1908

Appel != peer

Waarom? Ik zou gewoon eens proberen met zo min mogelijk erin, gewoon het troubleshoot van niet opstarten eens nalezen en in geval van een probleem met RAID zou ik zou ik zo min mogelijk schijven er aan hangen. Ook zou ik wel even wachten, kan wel even duren zoals al vaker gezegd

"Sometimes I have a difficult time handling myself in social situations. I just start scampering around neurotically, frantically jumping all over guests. I think it all goes back to when I was raised in the wild by miniature schnauzers."

• _Ernst_

_Ernst_

Mark It Zero!

Topicstarter
vinnie1908 schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 23:32:

Waarom? Ik zou gewoon eens proberen met zo min mogelijk erin, gewoon het troubleshoot van niet opstarten eens nalezen en in geval van een probleem met RAID zou ik zou ik zo min mogelijk schijven er aan hangen. Ook zou ik wel even wachten, kan wel even duren zoals al vaker gezegd
Dat heb ik natuurlijk ook al geprobeert :) (had ik eigenlijk in de startpost moeten vermelden, sorry). Die hd gebruik ik nu alleen even tijdelijk om windows op te draaien.

Heb ook geprobeert om windows op 1 hd te installeren maar dat geeft precies hetzelfde effect.

Last.fm

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ben je er 100% zeker van dat je de juiste drivers hebt geladen tijdens de F6-actie? En dus niet per abuis de 64bits-versie bijvoorbeeld :)

• _Ernst_

_Ernst_

Mark It Zero!

Topicstarter
BalusC schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 00:01:
Ben je er 100% zeker van dat je de juiste drivers hebt geladen tijdens de F6-actie? En dus niet per abuis de 64bits-versie bijvoorbeeld :)
Das idd een goeie, de eerst keer had ik idd de floppy's omgewisseld, maar dan krijg je een leuke melding dat ze niet geschikt zijn :)
Nu begon ik echter te twijfelen aan de juistheid van de drivers. Ik heb namelijk van de MSI site steeds de Nvidia nForce3 SATA/RAID driver for Windows 2K/XP op floppy gezet. Dit heeft tot nu toe altijd gewerkt, nu probeerde ik het met de [url=javascript:void(window.open('/program/support/download/dld/spt_dld_file_record.php?folder=2&kind=1&name=nv_raid_nv11.zip','open','width=550,height=250,scrollbars=yes,resizable=no'))]NV RAID drivers[/url] en nu werkt het wel, windows setup in nu bezig :)

Iedereen bedankt voor alle hulp :)

Last.fm

Pagina: 1