dubbele psu

Pagina: 1
Acties:

• Yavaris
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17:40
Ik heb laatst een 9800 pro aiw in me pc gestopt ter vervanging van een fx5200, alleen valt iedere keer de gpu uit als ik het em te zwaar maak (first person shooters ofzow). ik heb mn psu al van 220W naar 300W geupgrade, maar nu doetie et nog steeds niet goed:/. Nou d8 ik zo: als ik nou die 220W solo op me gpu aansluit en de rest op de 300W, maar nu lees ik overal dat ik beide psu's aan elkaar moet linken, of hoeft dat niet perse?

btw systemspecs:
pentiumIV 2,66 ghz
2x 256mb pc2700ddr
club3d 9800 pro aiw
medion nogwat mobo
160 gig hd
dvd rw + dvd speler
floppydrive
300W psu

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dat zul je wel moeten, anders krijg je die 2e voeding niet eens aan.Bovendien, ding enkel op je GPU aansluiten gaat lastig lijkt me, bedenk je wel dat je niet enkle je gpu kunt voeding gezien die een gedeelte door de AGP poort trekt.

Maar je vermeld niet WAT voor een 300W voeding je hebt, is dat een deugdelijk merk of meer eentje richting wokkie tokkie kwaliteit (want dan lijkt het me verstandig gewoon een goede 350 of 400W voeding te kopen).

• -krekel-
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-11-2025
ik zoe je aanraden een nieuwe psu te kopen. Tenzij je weet waar je mee bezig bent, want anders loop je kans dat je de hele boel kortsluit, en dan heb je niets meer. Dus denk echt goed na voordat je lekker gaat solderen en pluggen...

• Yavaris
ben niet zo thuis in de voedingsmerken:

tis een FSP 300-60PN 300W voeding, kostte me 30 euro's, die 220 is hetzelfde merk.

maar kan ik niet allebei de voedingen in het stopcontact steken, en dan me gpu op de ene en de rest op de ander? of geeft mobo ook nog signalen? (beetje newb op dit gebied ^^)

• Frash
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:31
Fortron (FSP) 300w is wel goed hoor.
Ik heb er een voor mn AMD 65 3500+ machine met Radeon 9800 Pro@XT. Zero probs.

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-12-2025
Mhzz. Grappig, ik had paar van die voedingen (zitten in die aopen kasten) en met geen 1 van die 300 watters kreeg ik mijn Asus AMD 64 pc's aan 8)7 was een bekende fout hoorde ik later?

Maargoed, je zou idd zeggen dat een 300watt dat nog wel zou moeten trekken, maar blijkbaar toch niet,. Mijn advies is dan ook het zelfde als terwiedan :+ gooi er een leuke 350 / 400 watt psu in.

• Yavaris
ik zal kijken, iig bedankt

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:22
Ik zou ook voor een goede 400W voeding gaan ofzo, denk aan Zalman, Enermax, Tagan, Antec, Cooler Master, etc.

Overigens: Wat jij wilt kán best. Twee voedingen naast elkaar laten draaien gaat gewoon. Je moet zorgen dat de tweede voeding mee opstart met de eerste (groene en zwarte draad), verder hebben ze dan niets meer met elkaar te maken.
Alleen je videokaart op die ene voeding aansluiten lijkt me lastig, aangezien die een deel van zijn stroom via de extra powerconnector krijgt maar ook gewoon nog via de AGP poort. Ik zou er eerder aan denken om HDD's / fan's e.d. op die andere voeding te gaan zetten en je mobo + videokaart op 1 voeding laten.
Het is misschien minder handig dan een nieuwe voeding, maar het kan opzich best :) (Ik heb zelf ook twee voedingen op het moment)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Yavaris
en met zwart bedoel je gewoon de aarde? (zitten nl een hele hoop zwarten op die mobo plug en 1 groene, en die zwarte zijn niet allemaal even groot). Momenteel ben ik ff van het probleem af, weet ook niet waarom, maja, als het nog een keer fout gaat wil ik dit mss nog wel proberen.
Pagina: 1