Twido schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 05:17:
Dat is ook grote zever want gisteren nog een vrouw thuis gehad die een compact digitaal toestel had dat na een maand stuk was en gekocht bij de lokale fotoboer. Ze doen daar zo moeilijk dat ze op zaterdag naar daar gaat ,als er veel volk is ,om hem onder druk te zetten. Ze is haar 350D dan ook in duidsland gaan kopen.
Zelf bestel ik veel PC materiaal en natuurlijk heb ik geregeld eens iets stuk van een klant . Ik draai dan meestal voor de verzending op (nederland , Belgie, Duitsland) maar het komt steeds in orde als je de winkel kan vertrouwen (zie beoordelingen). Maar soms bestel ik ook eens iets in Australië en het gekke is dat de service daar zo goed is (2 keer al meegemaakt) dat het product op hun kosten terug gestuurd ging en binnen de 10 dagen ik een vervanger bij mijn thuis had wat me in Nederland en zelfs bij de lokale PC boer nooit is gelukt. Met andere woorden, kies een goede online winkel en je hebt minstens evenveel gemak.
Topvision is trouwens erg goed en niet echt veraf, daarbij hebben ze ook winkels dacht ik maar die zijn duurder. Maar voor een reparatie zou dit voor u wel handig kunnen zijn.
U moet gewoon een keer proberen alvorens ze op voorhand al te veroordelen. Ik heb op 10 jaar tijd enkel maar goede ervaringen met bestellingen in Canada, Amerika , Australië, Nederland , Luxenburg , Duitsland.
Bedankt voor je weloverwogen reply. Vooral de openingszin is een formidabel voorbeeld van nuance.
Wat ik probeerde aan te geven, is dat IK het prettig vind om bij een fotozaak te kopen waar ik zelf makkelijk naar toe kan. Niet de eerste de beste fotoboer in de stad, maar één waar ik, gedurende de jaren van bezoekjes aan verschillende fotografen, een goed gevoel bij kreeg, omdat er mensen werken met kennis van zaken en de wil om je goed te helpen.
Ik zeg dus niet dat elke willekeurige fotoboer beter is dan welke internetwinkel dan ook.
Ik zeg niet eens dat internetwinkels slecht zijn.
Dus voordat je stelt dat ik op voorhand online-winkels veroordeel, LEES aub.
Mijn ervaringen zijn juist erg positief. Maar voor aanschaf van dit soort dure apparatuur, vind ik het prettig om persoonlijk contact te hebben met de verkoper én last but not least; de apparatuur van te voren te testen en te 'voelen'.
En ik ben me er van bewust dat je ook naar de fotoboer kunt lopen, alles uitproberen, de verkoper de oren van het hoofd kan vragen, om dan vervolgens op internet de goedkoopste aanbieder uit te zoeken, maar dát gaat mij persoonlijk te ver.
O, en nog één tip; check je spelling voordat je je bericht ook daadwerkelijk post. Wel zo netjes.