Veel video op 1 dvd

Pagina: 1
Acties:

• Martink
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-02-2025
Hoi,

Ik heb hier een stel home video's op genomen van de camera. de filmpjes zijn ongeveer 90 minuten per stuk. De films zijn maar in vhs kwalitijd dus dan zou je denken dat er veel van op dvd past. Maar het lukt met pinnacle studio 9 niet om meer dan 1 film op 1 dvd (4,7gb) te krijgen.

Is er misschien en andere manier om meer op dvd te krijgen? het beeld kwalitijd hoeft niet hoog te zijn want dat zijn de beelden ook niet.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Heeft niks met hardware te maken :)

Opslagmedia & I/O Controllers > Audio, Video & HiFi Forum

Mijn inbreng: met pinnacle kun je makkelijk de kwaliteit omlaag brengen. Speel eens met resoluties, compressiemethoden, bitrates, etc.

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Met Nero Vision kun je een Long play / Extended play / Super long play DVD maken, hiervoor gooit hij de bitrate naar beneden en past er meer op de schijf.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:32

JvS

Ik heb hem zelf ook

Moeten de video's op een DVD speler afspeelbaar zijn.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Martink
JvS schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 21:20:
Moeten de video's op een DVD speler afspeelbaar zijn.
ja, de mpeg files zijn ongeveer 1,8gb dus daar passen er wel 2 van op. maar moet dus ook in dvd speler kunnen

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:34

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Encoden met ong 4000kbps, dan past er wel een uur of 2 op een DVD.
Ruwweg : 8000kpbs = 60 minuten, 6000kbps=90 minuten 4000kbps=120 minuten. Lager zou ik niet gaan, dan wordt de kwali te slecht.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Kun je het niet beter in 352x288 zetten als je toch met VHS bezig bent ? Het lijkt me ook dat je dan de bitrate makkelijk op 1200-1500kbps kan zetten en zo beduidend meer erop krijgt. Uiteindelijk is een VHS toch een kwaliteit vergelijkbaar met de helft van een MPEG1 VCD stream als je begrijpt wat ik bedoel. Zowiezo is 720x480/576 een te hoge resolutie, is toch geïnterpoleerd.

• Martink
Ben nu met nero aan het proberen, die is nog 4 uur bezig, en dan maar even kijken hoe het eruit ziet. Heb het ook op een andere pc geinstaleert. maar jammer genoeg pakt die de dvd ondersteuning erniet bij omdat er geen dvd brander inzit. en vind ook niet hoe ik het aan kan zetten. ik wil maar een image maken, daar is volgens mij geen dvd brander vor nodig :)

maargoed ik kijk morgen eerst ff hoe het eruit ziet :)

edit:
Ow toch gevonden hoe ik image recorder wel dvdtjes kan laten maken :)

[ Voor 10% gewijzigd door Martink op 21-05-2005 00:44 ]

Pagina: 1