Backup maken met een tapestreamer

Pagina: 1
Acties:

• Henkpaulus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-08 19:06
Goedeavond
Ik wilde jullie even om een gunst vragen, ik ben al enige tijd op zoek naar een goed backup programma voor Win 2000 en die kan omgaan met een tapestreamer.

Ik heb de search al gebruikt, en ook op Google gekeken.
Ik heb ook al veel programm's geinstalleerd maar het is steeds niet wat ik wil of hij kan niet omgaan met een tapestreamer.

Dus ik hoop dat iemand van jullie een goede tip heeft voor een simpel proggie
Die hoeft alleen maar elke nacht om 1 uur een backup te maken, en ik wil graag een report kunnen bekijken welke files hij heeft gebackupped.

Alvast bedankt

• Tijsje
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06:55
ntbackup standaard in windows?

• Henkpaulus
Ntbackup onder Windows 2000 geeft steeds een fout aan.
Als ik handmatig een backup draai dan gaat het goed, maar op het moment dat ik hem de opdracht geef om elke avond om 1 uur een backup te draaien dan lees ik de volgende dag in het report dat hij geen geschikt medium kan vinden, terwijl de tape er gewoon inzit.

Dus vandaar ben ik op zoek naar een ander proggie

• Tijsje
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06:55
Waarschijnlijk geeft je dan niet de juiste parameters mee.
Je kan de diverse parameters bekijken met ntbackup /? in de command promt.
Verder heb ik alleen ervaring met de software van veritas maar deze is niet gratis.

• Henkpaulus
Kan het zijn dat je als met admin inlogt ook verplicht een wachtwoord moet instellen ?
Wij loggen nu automatisch in als admin maar we hebben alles zonder wachtwoord ingesteld.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Henkpaulus schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 22:54:
Kan het zijn dat je als met admin inlogt ook verplicht een wachtwoord moet instellen ?
Wij loggen nu automatisch in als admin maar we hebben alles zonder wachtwoord ingesteld.
Een wachtwoord op een adminaccount is voor veel dingen wel vereist ja. En ook wel aan te bevelen :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Henkpaulus schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 22:54:
Maak een extra user aan met de benodigde rechten + password en gebruik deze account om je Scheduled Task te runnen
(nee dat gaat inderdaad niet goed zonder wachtworod, vandaar dat het misgaat.)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Henkpaulus
BackSlash32 schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 10:57:
[...]

Maak een extra user aan met de benodigde rechten + password en gebruik deze account om je Scheduled Task te runnen
(nee dat gaat inderdaad niet goed zonder wachtworod, vandaar dat het misgaat.)
Kan ik dan gewoon inloggen met dat account en dan de backup instellen, en daarna weer met een ander account verder gaan maar dat wel op een later tijdstip de backup gaat runnen terwijl je bent ingelogt met een ander account ?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Nee, je hoeft niet eens in te loggen met die account.
Je kan het aanmaken van je ntbackup job gewoon onder je normale login doen.

Het enige wat je hoeft te doen is useraccount aanmaken die in de Backup Operators groep zit, en die useraccount opgeven + password in je Scheduled Task.

Afbeeldingslocatie: http://www.alt-92.net/zooi/schedtask.jpg

Om even duidelijk te maken waarom het bij jou niet werkte ;)

[ Voor 9% gewijzigd door alt-92 op 22-05-2005 14:59 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1