Ja, renamen in .rar mag ook... maar renamen hoeft inderdaad niet speciaal.
Ik kan inderdaad het theme-file ook rechtstreeks uitpakken
Maar renamen kan voor sommigen handig zijn, omdat dat een autostart van het benodigde programma tot gevolg heeft als men er op klikt.
Het eigenaardige is echter dat als je een directory met themeonderdelen ZELF gaat inpakken met ZIP of RAR en je renamed dat in .thm dan zegt je foon dat dat bestand beschadigd is en kan niet worden geinstalleerd.
Probeer je het gemaakte file in "SE Themecreator" te laden dan zeurt die over een checksom error en kan het file niet laden.
Stop je echter alles wat je veranderd hebt weer terug in het originele ingepakte theme-file en renamed het dan weer terug naar .thm dan zeurt ie nergens over.
Het lijkt er dus op dat de theme-files ingepakt zijn met een vreemde inpakker.
Niet getreurd, voor alles en nog wat is wel weer een oplossing.
In TotalCommander (mijn favorite filemanager) heb je diverse in- en uitpak mogelijkheden en 1 van die opties is TAR.
Die werkt ook niet maar wel via een omweggetje.
Ik heb een directory genaamd "Test" met eigen theme-onderdelen die ik inpak met de TAR optie.
De komplete dir moet natuurlijk ingepakt worden.
Ik krijg dus een file "Test.tar"
Rename dat in "Test.thm" en stuur 't naar de telefoon in de dir "Theme's"
Als ik 'm nu ga activeren dan is het theme niet goed, want 't laat nergens de juiste plaatjes zien.
Knudde dus, maar beter dan ZIP en RAR want die deden helemaal niets.
Nu dus via de omweg...
Als de dir met themeonderdelen ingepakt is met TAR en is gerenamed in "Test.thm" en ik laad dat file in "SE Themecreator" en save het (save as..) daarna met de zelfde naam, dan is alles wel goed en kun je het theme probleemloos op je telefoon gebruiken.
Natuurlijk kun je ook alle losse onderdeeltjes direct in de themecreator importeren.
Dit zijn "mijn" ervaringen en hoeft dus niet zondermeer te zeggen dat dat bij anderen ook zo gaat.
[
Voor 23% gewijzigd door
Verwijderd op 28-08-2005 20:04
]