Toon posts:

WinXP blijft hangen bij kopieren grote bestanden.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,... ik heb 1 GB ram in mijn comp zitten en twee harde schijven.
schijf 1: partities C, D, E (totaal 120 GB) (primary master)
schijf 2 200 GB partitie F (secondary master, met een dvd-rw als secondary slave)
Allemaal NTFS. En allebei de schijven zijn een Maxtor diamondmax plus 9

Telkens als ik iets probeer te downloaden van internet groter dan 1 GB dan blijft mijn comp hangen.
(dan download ik naar D).
Laats probeerde ik naar C een film van het netwerk te kopeiren groter dan 1GB blleeft hij ook telkens helemaal hangen.
Vandaag... had ik in Matlab een programma geschreevn voor school, keek ik bij het geheugen gebruik.. zodra dit boven de 1GB kwam (dus zodra hij de pagefile gebruikte). bleef de computer hangen...

Dit zou volgens mij aan mijn HD (C) of aan mijn geheugen kunnen liggen... maar goed mijn geheugen is volgens mij prima ik heb laatst nog memtest 86 gerunnend en mijn HD is ook niet kapot (ook gechecked). Nu begrijp ik niet wat er aan de hand is..

Mijn geheugen is dus volgens mij niet kapot omdat hij pas bleef hangen nadat hij boven de 1GB uit kwam qua geheugen gebruik. Dan gaat hij de swapfile gebruiken.

Mijn HD is niet kapot... omdat het ook gebeurt bji het kopieren naar schijven D en F... of gebruikt hij ook de swapfile bij het kopieren van grote bestanden?

Ik heb een asus A7N8X-E Deluxe moerderbord. Ik heb net mijn moederbord drivers opnieuw geinstalleerd en nog steeds heb ik het probleem. Ook doet het probleem zich voor in veilige modus.

[edit] Mijn F schijf (schijf nummer 2) doet het dus wel; daar kan ik wel grote bestanden naar kopieren. Maar naar mijn C, D en E dus niet (schijf 1). Ik heb het nog schijf1 helemaal een volledige read scan uitgevoerd met Maxtor PowerMax en alles is goed. Ook heb ik helemaal mijn geheugen nog 1 x getest.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2005 22:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
Uiteindelijk doet ie het dan :)

Wat ik allemaal heb gedaan:
geheugen (in orde)
harde schijf (in orde)
ik heb de computer kast open gemaakt en gekeken of de kabels er goed in zaten (die zaten er goed in). Wat mij opviel was dat er aan de kabel van mijn C/D/E schijf nog een harde schijf zat die geen stroom kreeg. Die heb ik losgekoppeld van de IDE kabel en verder alle kabels een beetje aanegduwd. Ik heb ook ekle harde schijf een aparte stroom toevoer gegeven. En welnu, hij doet het.

Verder heb ik bootvis gerunned, maar nog niet opnieuw gestart dus daar zal het wel niet aan liggen. Fijna avond nog allemaal en slaap lekker :)