[Java] JDBC data -->JTable en andersom

Pagina: 1
Acties:

• urkelman
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-04 08:49
Hallo,

Ik werk momenteel aan een ordersysteem. Het is de bedoeling dat iemand een order invoert te beginnen naam van de klant ordernr etc..
op een gegeven moment moet je de producten aangeven. dit moet ingevoerd worden via een JTable. als dat gedaan is moet hij wanneer je op de knop orderopslaan klikt de order opslaan in de mysql database.
Hoe krijg je dit middels een query voor elkaar? dus hoe ziet bijvoorbeeld de query en dan uit?

Ook moet onderaan dat orderformulier een JTable zijn waar je alle orders te zien krijgt die er reeds in de database zitten, en wanneer je een order aanklikt moet hij die weergeven in het formulier.

Dus het komt erop neer dat je met die JTable gegevens kan invoeren waarna die opgeslagen worden in de database en je moet met de JTable de artikelen die je in een eerdere order hebt ingevoerd ook weer tevoorschijn kunt laten komen.

ik had iets gelezen over TableModel, is dat iets voor mijn probleem?Zoja hoe gaat dat in z'n werk?

Verwijderd

is je vraag nou hoe je van de elementen in een JTable een query maakt, of gewoon hoe je een query maakt???..

Voor het eerste lijkt t me vrij simpel om gewoon door alle rijen van je JTable te gaan en alle waardes in een query te stoppen.
In het tweede geval, check de manual van de database die je gebruikt.

In geen van beide gevallen, formuleer je vraag ff wat beter!

• urkelman
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-04 08:49
ik heb het antwoord op mijn vraag al kunnen vinden op de volgende site
http://www.ivobrugge.be/c...rsus=java&pagina=jdbc.asp

iig bedankt voor alle moeite