Soundblaster Live Plat + DTT2500 + DVDs

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-01 23:41

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Topicstarter
Denkend dat ik een lekker huis-theatertje kon opbouwen heb ik in een nieuwe compu een Pioneer DVD-Rom, een Soundblaster Platinum Live, een Asus V6800 Deluxe en een DTT2500 Digital gestopt.
Prachtige spullen, veel lol aan gehad tot nu toe, maar... Het wil nog niet zo lukken met die DVDs en de AC-3.

Voor zover ik het had begrepen hoefde je enkel de Digital DINs van de DTT en de SB Live aan elkaar aan te sluiten en die regelt dan alles voor je, maar op al m'n 5.1 DVDtjes reageert de amp van de DTT niet (het lampje met 'Dolby Digital' erop gaat in ieder geval niet branden) en hoor ik dus nog steeds 'gewoon' geluid :( ... Heb daarna nog geprobeerde de aparte SPDIF aansluiting van de amp aan te sluiten op de SPDIF out van de Live, maar dat had weinig extra effect.

Doe ik iets verkeerd? Ben ik iets vergeten? Kan iemand me helpen? :)

BVD, Aco

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Verwijderd

Kijk even achter op de decoder daar zit een schuifje en die kun je op automatisch,digitaal of analoog zetten.
Je moet er ook voor zorgen dat al je lampjes op de decoder uit staan dan selecteerd hij automatisch ac-3

Peter

Verwijderd

Ik heb hier ook nog steeds hetzelfde probleem!
alle lampies uit , maar mooi niet dat dolby gaat branden :(

Overigens gebruik ik voor mn DVD'z PowerDVD 3 (6-channel versie)

heeft iemand hiervoor al een oplossing?

Verwijderd

moved HA >> AVH

(SB Live wil JvS graag hebben ;) )

Verwijderd

verassing: live platinum stuurt geen DD/DTS signalen door :)

moet je een mpeg kaart voor hebben (holywood+ heb ik zelf).

heb/had zelf:

live platinum
dtt 2500 (inmiddels verkocht)
hollywood+ kaart

platinum stuurt DD dus niet door, wel digitaal geluid (pcm), maar das iets anders.

• Liggie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-12-2022
neehoor daar hoef je geen mpeg kaart voor te hebben. Die heb ik zelf ook niet maar bij mij daat wel het dolby digital lampje branden. Ik heb een SB Live 1024 met de dtt2500. Als speler gebruik ik windvd 2000

Ik ga er vanuit dat je het AC3 kabel en de din kabel op het decoder kastje heb aangesloten. Anders moet je daar het bijgelevrde y kabeltje voor gebruiken. Die doe je in de digital minijack uitgang en dan kan je je ac3 en din kabel daarop aansluiten.

En je moet in je dvd afspeel progamma wel ff spdif out aanvinken.

Verwijderd

spdif aangevinkt, bijgeleverde Y-kabeltje aangesloten

op alle mogelijke manieren uitgeprobeerd, maar nog steeds geen dolby digital :-(

overigens, ik heb geen live platinum, maar Live! 5.1
Pagina: 1