Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Click Me! Spyware (Searchmiracle.EliteBar)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een vervelend spyware probleem, ik heb vandaag 3 PC's met hetzelfde probleem (dus er zullen vast en zeker meer mensen met dit probleem zijn.)

Alle PC's hebben het icoon 'Click Me' op het bureaublad en in de start menu's.
Er zit een uninstall optie in, maar die heeft geen nut, want het programma installeert zichzelf opnieuw.

Hitman Pro gedraaid, Norton Antivirus gedraaid, Microsoft Antispyware gedraaid....
probleem is nog niet helemaal opgelost.

Via Hijackthis kwam ik erachter dat er in het register (bij 'run') dit bestand telkens wordt toegevoegd:
C:\Windows\system32\elitexlp32.exe
Dit bestand bestaat echter niet.

Microsoft Antispyware vindt telkens 1 thread: Searchmiracle.EliteBar, die zich in c:\windows\elitetoolbar moet bevinden, deze directory bestaat echter ook niet....

Is er iemand die hetzelfde probleem heeft en er wellicht verder mee is gekomen?
Er moeten nl. nog andere bestanden zijn die dit probleem veroorzaken, ik kan ze echter niet vinden :( Help!

• FouT
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 27-11 14:41
heb je het weergeven van verborgen bestanden en mappen + systeembestanden aangezet? (domme vraag, ik weet t, maar wie weet is dat het probleem)

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Google vond dit!

[ Voor 4% gewijzigd door franssie op 20-05-2005 17:32 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• virus.elektro
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-11 19:44

virus.elektro

profesionele monitor sloper

ah bekent probleem. probeer tijdens het scannen eens Ad-watch te draaien van adware. als het goed is zul je na het verwijderen van de registersleutel om de 10 seconden een melding krijgen. op block klikken en vervolgens op automatisch zetten. vervolgens op nieuw opstarten en het zou verholpen moeten zijn. dit werkte bij mij in ieder geval.

het is zowiezo slim om een register bewaak programma(ad-watch) te draaien. sommige programma's zetten zich automatisch terug na het verwijderen van de key

niet meer op sex-sites kijken he

[ Voor 19% gewijzigd door virus.elektro op 20-05-2005 19:34 ]

elektrotechniek is leuk (nog wel). ik ga dus weer verder met leuke dingen ontwerpen. amd 2200+ 256mb 333mhz,gf4 440mx, 120gb,16X dvd. jarr-url

Verwijderd

Maak eerst een backup van je register voor dat je er aan gaan sleutelen!

In het register zoeken naar alles wat met Elite temaken heeft, en verwijderen (behalfe de 2 fonts!!!)
Temp directory’s leegmaken.
Gewoon met Windows zoeken naar Elite en verwijderen ALLES wat je vind.
Laat SpySubtract even z'n werk doen.
Installeer Microsoft Antispyware, voor de lol. :9
Scan alles voor de zekerheid nog een keer met HitmanPro.
Als het goed is ben je nou van “Click Me” af!! 8)

ik ben er in iederegeval van af :P

Verwijderd

Topicstarter
niet meer op sex-sites kijken he
3 PC's van klanten ingeleverd onder het motto 'ik heb nergens op geklikt, maar krijg de hele tijd reclame' :D
ik ben er in iederegeval van af
Dat is mooi, aangezien we aan dezelfde PC aan 't werken waren hoef ik niets meer te doen!

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Verwijderd schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 11:21:
[...]

3 PC's van klanten ingeleverd onder het motto 'ik heb nergens op geklikt, maar krijg de hele tijd reclame' :D
Een ander de schuld geven is altijd makkelijker, het is moeilijker om jezelf de schuld te geven dat je ze met volledige rechten en IEX laat werken.

Maar goed is je probleem nou opgelost, want daar ben je niet echt duidelijk is met je slot? reply?

Verwijderd

Topicstarter
het is moeilijker om jezelf de schuld te geven dat je ze met volledige rechten en IEX laat werken
Dit is onzin, ik kan geen particuliere klanten verbieden met IEX te werken, en al zeker geen PC's uitleveren met aangepaste rechten (aangezien dit betrekking had op stand-alone thuis PC's)

Maar.. het probleem is opgelost ja!
Pagina: 1