Toon posts:

[Access] 2 gegevensbronnen in 1 tekstveld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik wil informatie uit 2 velden in 1 tekstvak weergeven. Het is makkelijker om 2 tekstvakken achter elkaar te zetten, maar bij korte voornamen zit er veel ruimte tussen de voor- en achternaam.

bij besturingselementbron [voornaam] [achternaam] invullen werkt niet, en een google / got search levert weinig op. Waarschijnlijk gebruik ik verkeerde zoektermen. Is dit wel eens mogelijk ?

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

=[voornaam] & " " & [achternaam]

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Verwijderd

Topicstarter
Oke dank U:

even een opmerking voor anderen die dit gaan gebruiken: de naam van je tekstvak mag niet hetzelfde zijn als de veldnamen uit de tabel die je wilt gebruiken hierin.

Verwijderd

Topicstarter
Vraag 2

-Access 2003 .mdb bestand, alles zit in 1 bestand. Bestandsindeling is ook 2003.
-Samba fileserver

Ik wil het bestand openen vanaf meerdere computers tegelijk, maar ik krijg elke keer de melding "bestand kan niet worden vergrendeld". Enig speurwerk leverde op, dat de standaardmodus voor openen op gedeeld moet staan.

Ook kun je nog recordvergrendeling instellen, maar ongeacht de instellingen hier blijft de foutmelding komen.

Dit zal waarschijnlijk een net zo voor de hand liggende oplossing hebben als de 1e, maar je moet het net even weten :)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Zou je voortaan als je zelf de laatste poster in een topic bent je post willen wijzigen met de knop rechtsbovenaan? Dit voorkomt dat het topic onnodig weer omhoog gehaald wordt in de lijst ten koste van andere topics :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Vraag 2 is er bij gekomen, ik kan alleen de knop titel veranderen niet vinden. Of mis ik nu iets ?

Ik dacht, dit draadje heb ik vandaag al geopend dan gaan we daar gewoon verder.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Klopt, maar je laatste bericht [rml]tuinkaboutertje in "[ Access] 2 gegevensbronnen in 1 tekstvel..."[/rml] had je kunnen aanpassen met het editknopje rechtsbovenaan het bericht. De titel kunnen wij op verzoek aanpassen, gebruik hiervoor het Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/icon_hand.gif linksbovenaan je topic :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1