[Game PC] Een budget barebonetje

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addefinnr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-07 13:05
Nu het vakantiegeld binnen is (samen met het loon natuurlijk ;] ) wil ik weer eens wat van mijn verlanglijstje afstrepen. Al een tijdje wil ik een klein pc'tje (voor lans en om thuis op te gamen) en heb zo'n 800 à 900 euro te besteden. Mijn oog is gevallen op de volgende configuratie:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~nrichter/_PERM/BAREBONE.jpg

Ik heb me laten leiden door het BBG Mei barebone Game PC'tje. De monitor ben ik nog niet uit, graag wil ik een 19" TFT'tje, maar ik zal eerst met mijn eigen ogen wat rond moeten kijken, t'is moeilijk te zien vanachter je pc allemaal ;]. De muis verwissel ik overigens met mijn mx510 en een headset heb ik al.

Het enige punt waar ik nog wel wat aan zou willen veranderen (als het verstandig is) is de videokaart. Dat is ook mijn vraag: is de GeForce 6600 een goede keuze in dit dingetje? Of zouden jullie (in die prijsklasse) liever een ATi kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocke
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-09-2024
Ik zou pers. voor de x700 gaan, die is er nml ook in 256 mb uitvoering. Deze is wel duurder uiteraard. Zoek maar ff op pricewatch, waar deze voor te krijgen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0J0
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07-07 13:37
De 6600GT...
Absolute prijsklapper voor de prestaties die hij leverd.
Die shuttle zal wel pci express hebben?? Dan is de goedkoopste 6600GT zo'n 139 euro bij alternate.nl

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Waarom bestel je het eigenlijk bij meerdere winkels?

Ik zou gewoon kijken waar het gros van de hardware vandaan komt (cool-prices in jouw geval) en daar de rest bij bestellen.
En als ze de barebone die jij wil hebben niet op de site hebben staan kun je ze altijd nog eens mailen (gezien ze die dingen er wel moeten hebben, shuttles worden daar redelijk veel verkocht afaik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerpeter
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-12-2024

Farmerpeter

`'t kan verkeren

Als je kijkt naar je prijslijstje zie je dat de shuttle daar een grote hap van inneemt.
Daarom zou ook een andere barebonen kunnen nemen, maar ik weet niet of al zoveel keus is met socket 939 en PCIe.

een idee is een Antec aria van 100 euro nemen, en hier een
MSI RS480M2, Xpress 200 (mATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA-RAID, VGA, 1394)
http://www.tweakers.net/pricewatch/106560
in bouwen.
dan zit je op 200 euro in plaats van die 396 euro, en persoonlijk vind ik die aria ook niet verkeerd :9
en je hebt hetzelfde als me je shuttle, voeding, kast,kaartlezer enz.

AM2 X2 3600 @ 3.0Ghz Asrock AliveNF4G-DVI OCZ pc5300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addefinnr
J0J0 schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 23:47:
De 6600GT...
Absolute prijsklapper voor de prestaties die hij leverd.
Die shuttle zal wel pci express hebben?? Dan is de goedkoopste 6600GT zo'n 139 euro bij alternate.nl
De GT is wel een optie, maar de eerste GT van een beetje "normaal" merk kost €160,- en da's €50,- erbij voor 10% winst. Ik wacht sowieso met kopen tot na de reslease van de Dual Opteron, dus misschien zakken er nog wat prijsjes ;].
Terw_Dan schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 23:56:
Waarom bestel je het eigenlijk bij meerdere winkels?

Ik zou gewoon kijken waar het gros van de hardware vandaan komt (cool-prices in jouw geval) en daar de rest bij bestellen.
En als ze de barebone die jij wil hebben niet op de site hebben staan kun je ze altijd nog eens mailen (gezien ze die dingen er wel moeten hebben, shuttles worden daar redelijk veel verkocht afaik).
Ik wilde het idd bij Cool-Prices bestellen, dit is alleen het lijstje zoals Pricewatch het me presenteert. Goede tip van het e-mailen trouwens, had ik nog niet aan gedacht.
Farmerpeter schreef op zondag 22 mei 2005 @ 00:02:
Als je kijkt naar je prijslijstje zie je dat de shuttle daar een grote hap van inneemt.
Daarom zou ook een andere barebonen kunnen nemen, maar ik weet niet of al zoveel keus is met socket 939 en PCIe.

een idee is een Antec aria van 100 euro nemen, en hier een
MSI RS480M2, Xpress 200 (mATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA-RAID, VGA, 1394)
http://www.tweakers.net/pricewatch/106560
in bouwen.
dan zit je op 200 euro in plaats van die 396 euro, en persoonlijk vind ik die aria ook niet verkeerd :9
en je hebt hetzelfde als me je shuttle, voeding, kast,kaartlezer enz.
Op zich heb je gelijk, maar ik ben nog niet veel mooie mATX kistjes tegengekomen en ze zijn standaard 24cm breed of breder. Ik wil hem namelijk op mijn Tsunami neerzetten :]. Bovendien is dat MSI-bordje nForce3 (meen ik), da's voor mij ook de reden dat deze Shuttle afviel. Ik wil best wat investeren in een goede barebone, aangezien dit wat mij betreft het enige onderdeel is wat ik niet wil/hoef te upgraden.

edit:
Overigens is het aantal s939 barebones zeer laag. Maar 5 van de 214 zijn met een s939 en weer 5 zijn s754. Iemand enig idee waar dat aan ligt?

[ Voor 8% gewijzigd door addefinnr op 22-05-2005 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addefinnr
Kleine update:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~nrichter/_PERM/BAREBONE2.jpg
Wijzigingen:
  • muisje iets goedkoper
  • wlan usb dingetje erbij
  • goedkoper geheugen
  • duurdere videokaart
Na wat benchmarks bij ome Tom te hebben gelezen, scheelt het voor mij genoeg om die €50,- extra voor de GT te kunnen verantwoorden.

Nu nog een schermpje erbij :/... maar da's voor later ;]. Deze is trouwens helemaal bij cool-prices.nl te bestellen (ik wil geen reclame maken... maar ik moet zeggen dat ze altijd scherpe prijzen hebben en heerlijk snel leveren).

Hij lijkt me heerlijk future-proof zo, voor een kleine €1000,- een mooi compleet pc-tje :]. Zijn er nog op- of aanmerkingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heel leuk systeempje...

Maar hoe ga je het eigenlijk doen met de koeling.... want ik zie toch veel "hete" dingen erin zitten?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2005 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Addefinnr schreef op zondag 22 mei 2005 @ 09:41:
[...]
De GT is wel een optie, maar de eerste GT van een beetje "normaal" merk kost €160,- en da's €50,- erbij voor 10% winst. Ik wacht sowieso met kopen tot na de reslease van de Dual Opteron, dus misschien zakken er nog wat prijsjes ;].
Wat je nu beweert is dus niét waar. De 6600GT maakt de standaard 6600 áf, in alle benchmarks, met minimaal 40% tot maximaal 80% winst in performance, ik roep nu een gemiddelde uit alle tests die ik gelezen heb op het Net.

Bewijs? Klik hier maar.

M.a.w.: ga voor de 6600GT, een Bang-for-the-Buck-monster die heel erg betaalbaar is. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addefinnr
Jejking schreef op zondag 22 mei 2005 @ 18:57:
[...]

Wat je nu beweert is dus niét waar. De 6600GT maakt de standaard 6600 áf, in alle benchmarks, met minimaal 40% tot maximaal 80% winst in performance, ik roep nu een gemiddelde uit alle tests die ik gelezen heb op het Net.

Bewijs? Klik hier maar.

M.a.w.: ga voor de 6600GT, een Bang-for-the-Buck-monster die heel erg betaalbaar is. _/-\o_
Je hebt helemaal gelijk :]. Ik heb wat verder doorgeGoogled en zal jouw conclusie moeten delen ;]. €160,- is eiggenlijk meer dan ik zou willen missen, maar het moet maar dan ;]. In ieder geval wacht ik nog even met kopen.
Pagina: 1