2e hdd binnen tijd voor raid!

Pagina: 1
Acties:

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-08 19:18
ik krijg vandaag mijn 2e 61.4 gig hdd binnen en die ben ik van plan om in raid te laten draaien met de andere, dit moet gebeuren op mijn KA7-100 die dit volgens sommige verhalen support. moet ik nu in de future ata een optie aanpassen of moet ik de boel op de een of andere manier speciaal fdisken? hoe zit dit? meestal zitten er bij raid configs ook progjes om de status te bekijken, waar zou ik die kunnen vinden?

heeft iemand hier al eens mee gestoeid? tis namenlijk voor een ftp server op ln-party's en dan weet je wat er gebeurd, LEACHUH vandaar dat raid mij beter lijkt dan gewoon 2 hdd's op ata 100.

alvast bedankt

openkat.nl al gezien?

• TB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-09-2025

TB

pompiedom

Werkt dat wel met de KA7-100???

• killercow
naja, ik heb dat gehoord jah, volgens meerde hardware sites zat er een verborgen optie in de bios, de ata100 controller heeft ook een eigen bios dus volgens mij zit het daar in.
ik kan namenlijk nu de mode van de hdd niet changen maar ik neem aan dat dat wel kan als ik er 2 de zelfde in heb hangen.

openkat.nl al gezien?

• killercow
anyone?
ik zoek me de tering, ik moet t gewoon ff weten want dan regel ik ff backup ruimte om de overstap te maken naar riad, anders plug ik hem er gewoon bij en dan hoeft dat dus niet

openkat.nl al gezien?

• KeeP IT ReaL
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 15:14
Ik heb zelf een promise kaartje omgebouwd en dat werkt nu perfect :)
Maar ik had eerst ook alleen een 20 gig hd en ik had er 1 bij gekocht voor raid. Als je met raid wil werken moet je wel weten dat alles van beide hd's gewist wordt!! Want als je het hebt aangesloten moet je fdisk doen daarna formateren en daarna kan je alles en weer opzetten. Dus als ik jou was zou ik effe een hd lenen van iemand en daarop alles backuppen of natuurlijk op cd voordat je er mee aan de slag gaat.

• killercow
jah dat was ik ook van plan, die schijf komt dus morgen en ik wil ff weten of ik ruimte moet hebben om 30 gig te backuppen omdat ik naar raid ga, of dat het toch niet werkt en ik die ruimte dus niet nodig heb.

openkat.nl al gezien?

Pagina: 1