Toon posts:

wat te doen nieuwe proc of mem

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
waarschijnlijk is dit vragen naar de bekende weg maar toch:

jaren geleden had ik voor mijn pc geheugen gekocht van 2x512mb pc2100 oftewel 266mhz. (draaien dual channel)
tegenwoordig heb je ddr400 beschikbaar
scheelt dit nu veel of praten we over seconde werk

toen had ik ook een p4 op 2000mhz gekocht (socket 478)
en heb deze overgeklokt op 2200mhz

onlangs moest ik noodgedwongen een nieuwe mobo kopen en kan nu dus sneller geheugen erin zetten maar ook een nieuwe proc.

om moeder de vrouw niet meteen overspannen te maken met nog meer uitgaven voor de pc.

wat kan ik nu het best doen een nieuwe proc of nieuw geheugen

martin

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

nou ja zeg..

ga eens de faq lezen!

Je moet sowieso vertellen wa tje met je doos wil doen, en wat voor mobo je hebt voor we ook maar iets kunnen zeggen ;)

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:07

Thandor

SilverStreak

Vraag jezelf eerst af, is de PC al aan vervanging toe of kan ik er nog een tijdje mee vooruit ?

Als je een nieuwe CPU koopt blijf je met het trage geheugen zitten. (Geheugen op 133MHz, FSB op 200MHz). Als je nieuw geheugen koopt zit je met de tragere CPU die een vrij lage FSB heeft.

Naar mijn mening is het verstandig om nog zo lang mogelijk door te gaan met het huidige systeem en dan een nieuwe combo kopen. D.w.z., een nieuwe CPU én nieuwe DIMM's.
Bekijk dan meteen de prijzen van de AMD Athlon 64. Een AMD Athlon 64 3200+ (o.i.d.) presteert prima.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Ik denk dat een pentium 4 beter presteert op zijn moederbord.

Verwijderd

hahaha... ja dat denk ik ook :)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:46
Het heeft pas zin sneller geheugen aan te schaffen wanneer je een P4 neemt met een hogere FSB. Zodoende zal er ook daadwerkelijk gebruik gemaakt worden van het snelheidsvoordeel van het snellere geheugen. Dus schaf of tegelijk cpu en ram aan of wacht en spaar door (en bereid moeder de vrouw langzamerhand maar voor :+ )

Niet dat ik 't laatste woord wil hebben maar dit topic gaat toch dicht. Wil je meer weten over upgrade's, check: "Wat kan ik het beste hieraan upgraden" part 10 :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.