netstat op site zonder fratsen

Pagina: 1
Acties:

• TygeR
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-02-2025
Hallo,

Ik ben momenteel bezig een website te maken die alleen gebruik maakt van pure HTML, en CSS. Ook gebruik ik op de site geen frame's dit zodat de site in elke browser goed te viewen is. Momenteel heb ik voor elke link als.: home, actueel, contact enz een apparte html pagina. Voor de gebruiker geen probleem maar voor mij soms lastig. ook heb ik een netstat basic icoontje op elke pagina staan. Erg onhandig want als je de hele site bekijkt heb je meteen 10 hits. Is er een basic manier om dit op te lossen?
Geven dingen als PHP bijvoorbeeld nog veel problemen bij browsers?
of is er zelfs een basis HTML methode om de inhoud van een site te veranderen?
Jullie kunnen mij hiermee vast helpen.

• Barracuda_82
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-12-2024

Barracuda_82

mkTime(), not war!

PHP geeft geen problemen met browsers... PHP is server-side, heeft niets met de browser te maken. De HTML die PHP uitpoept wel daarentegen.

• Blorgg
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik denk dat je hits en bezoeken een beetje door elkaar haalt. Een hit is 1 verzoek om een bestand van een webserver. Dus een html, gif, jpg, js, etc. bestand. Een pagina kan zo dus makkelijk tientallen hits opleveren.

En bezoek is net dat, een bezoek. Tijdens een bezoek kan je meerdere pagina's binnen een site bekijken en zo dus ook vele hits genereren.

Met PHP kan je heel eenvoudig het aantal bezoeken bijhouden. Je geeft elke bezoeker een session ID mee en telt gewoon hoeveel unieke session IDs je hebt. Het aantal hits, of bezochte pagina's kun je weer met externe tools of een log-file analyzer zoals bv webalizer achterhalen. Log-file analyzer kunnen je trouwens nog veel meer dingen laten zien als op welk tijdstip en op welke dagen het druk is of waar je bezoekers vandaan komen.

• Kayshin
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-03-2018

Kayshin

Bl@@T @@P!!!

Als je ipv hits je bezoekeraantal evengoed met nedstat wilt hebben, kan je je tellertje d8 ik wel in je menu zetten bijvoorbeeld.

Dit kan echter alleen als je met frames werkt. Gewoon dat dingetje in een frame zetten dat niet steeds wordt geladen en je zit al een heel stuk dichter bij het echte bezoekersaantal.

My personal videoteek: -Clique-; -NMe- is een snol!

• TygeR
Ik denk dat mijn vraag niet geheel duidelijk is geweest.
Ik ben op zoek naar een manier waarop ik netstat het aantal bezoeken op de pagina kan laten tellen ongeacht op welke pagina ze de site binnenkomen. dus op een of andere manier moet niet telkens opnieuw het gifje van netstat geladen worden. (dit zorgt er namelijk voor dat netstat een bezoeker registreerd). Het mooiste zou dus zijn om de inhoud van de site te kunnen wijzigen zonder hiervoor opnieuw de gehele pagina te hoeven laden, of als alternatief een gedeelte van de pagina vast houden terwijl de pagina wordt ververst. Even voor de duidelijkheid het gaat om deze site http://www.lexgoossen.freeler.nl (uiteraard een concept)

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:46

Koppensneller

winterrrrrr

Met PHP een cookie zetten (of session) bij de eerste pagina die de bezoeker ziet. Vervolgens kijk je op de andere pagina af dat cookie aanwezig is. Zo ja, dan output je het netstat tellertje niet naar de browser. Zo niet, dan doe je dat niet.

• Kayshin

Kayshin

Bl@@T @@P!!!

Kayshin schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 15:54:
Als je ipv hits je bezoekeraantal evengoed met nedstat wilt hebben, kan je je tellertje d8 ik wel in je menu zetten bijvoorbeeld.

Dit kan echter alleen als je met frames werkt. Gewoon dat dingetje in een frame zetten dat niet steeds wordt geladen en je zit al een heel stuk dichter bij het echte bezoekersaantal.
Zoals ik al zei, als je met frames werkt zet je je teller in een frame dat niet herladen wordt, zoals meestal t menu. Het gifje wordt nu niet de hele tijd geladen, maar alleen als men het menu laadt.

Als je het anders wilt doen moet je het idd via PHP doen.

• TygeR
lol gelijk record bezoekersaantal :-)!!

Maar wat ik uit de reacties begrijp is dit niet mogelijk zonder PHP of het toepassen van frames. (ben namelijk al blij dat ik nu net HTML en CSS redelijk onder de knie heb. :-)

• Kayshin

Kayshin

Bl@@T @@P!!!

Ik ben niet zo'n hele PHP freak, maar volgens mij klopt dat ja.

Je kan ook een frame van 1px aanmaken waar je je teller inzet. Alleen kunnen mensen er dan niet op klikken...

Tellertjes kan je sowieso beter zelf maken, heb je ook wat te leren ;)

• TygeR
Een van de voorwaarden van netstad is dat de teller zichtbaar en klikbaar in beeld staat, een 1px frame is dus niet helemaal de bedoeling en eigelijk wil ik dat soort fratsen ook niet. De site is nu juist zo lekker basic.

het leuke van netstat is dat je ook kan zien waar de bezoekers vandaan komen en met welke zoekopdracht. zeer handig dus om te kijken waarom mensen geinteresseerd zijn in je site. (dit zal allemaal waarschijnlijk ook wel met PHP kunnen, maar daar heb ik mij nog niet in verdiept en daar heb ik momenteel ook niet echt veel tijd voor.

Toch zou het in de toekomst waarschijnlijk wel handig zijn om de site ermee uit te rusten, om het update gemak te vergroten.

• Kayshin

Kayshin

Bl@@T @@P!!!

Er zijn meer bomen in t bos ofzoiets :P

Er bestaan meerdere systemen als nedstat. Ik weet echter niet hoe deze werken.

Als je het met php doet kun je de manier van hugodejong gebruiken, dat is dus alleen t tellertje outputten als t een unieke bezoeker is.

Het probleem wat je hier echter mee hebt is dat het tellertje alleen bij de eerste pagina bestaat en verder niet te gebruiken is...

Tis dus een keuze maken ;)

Verwijderd

Voor iedereen die het heeft over php, tellertjes zelf maken ed., Freeler ondersteunt dit alles niet. Mocht het zo zijn dat je die pagina's later ergens onderbrengt waar het wel ondersteund wordt heb ik uiteraard niets gezegd :)

• TygeR
Dat is idd ook zeer handig om te weten ;-) houdt ik me daar voorlopig even niet mee bezig. Er zijn echter dus geen andere oplossingen?

• TygeR
P.S. ook andere tips voor de site zijn natuurlijk van harte welkom

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

TygeR schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 16:20:
P.S. ook andere tips voor de site zijn natuurlijk van harte welkom
Ehm niet dus, kan je beter even kijken op een site ala www.sitechecks.nl ;)

Ow en use the edit button Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif, Luke...

[ Voor 15% gewijzigd door BtM909 op 20-05-2005 16:21 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• TygeR
Bedankt voor de tip ;-)
Pagina: 1