Ik heb gister een geluidskaartje gekocht: Trust 514DX Sound Expert Optical. Deze heeft een optical in/out en coax in/out. Deze heb ik direct verbonden met mijn receiver (Pioneer VSX-609RDS). Deze versterker heeft geen decoder ingebouwd, t's al een oudje heh Smile Dus ik laat mijn pc het signaal decoden en door bonjouren naar de S/PDIF out.
Ik heb alle topics al doorgelezen die hier overgaan en alles geprobeert wat hier gezegt werd, maar het mocht niet baten. Het probleem dat het geluid gaat haperen zodra je een DTS/Dolby Digital signaal verstuurt blijft.
Wat heb ik zoal geprobeert dan?
-. Heb zo'n standaard audio kabeltje voor je CD-ROM verbouwd naar een 2 aderig kabeltje zodat ik em kan aansluiten op de digital out van de DVD. Heb het rode kabeltje door geknipt dus, moet goed zijn toch?
-. De DVD ingesteld dat ie Digital geluid door moet geven.
Hielp niets, geluid bleef haperen.
-. Alle nieuwste drivers geinstalled
-. Brander van de IDE kabel afgehaald zodat alleen de DVD op de IDE zat.
-. De IDE kabels verwisseld, dus de IDE0 op IDE1 gezet.
Het leuke is dat zodra je een normaal stereo signaal door de S/PDIF stuurt dat het dan prima gaat. Dus alleen DTS/Dolby Digtal hapert.
Beetje vaag verhaal, ik snap er niks van en baal er goed van. Als het goed is moét dit kaartje gewoon DTS/Dolby Digital door kunnen geven. Ik hoop dat er mensen zijn die mij kunnen helpen!
Ik heb alle topics al doorgelezen die hier overgaan en alles geprobeert wat hier gezegt werd, maar het mocht niet baten. Het probleem dat het geluid gaat haperen zodra je een DTS/Dolby Digital signaal verstuurt blijft.
Wat heb ik zoal geprobeert dan?
-. Heb zo'n standaard audio kabeltje voor je CD-ROM verbouwd naar een 2 aderig kabeltje zodat ik em kan aansluiten op de digital out van de DVD. Heb het rode kabeltje door geknipt dus, moet goed zijn toch?
-. De DVD ingesteld dat ie Digital geluid door moet geven.
Hielp niets, geluid bleef haperen.
-. Alle nieuwste drivers geinstalled
-. Brander van de IDE kabel afgehaald zodat alleen de DVD op de IDE zat.
-. De IDE kabels verwisseld, dus de IDE0 op IDE1 gezet.
Het leuke is dat zodra je een normaal stereo signaal door de S/PDIF stuurt dat het dan prima gaat. Dus alleen DTS/Dolby Digtal hapert.
Beetje vaag verhaal, ik snap er niks van en baal er goed van. Als het goed is moét dit kaartje gewoon DTS/Dolby Digital door kunnen geven. Ik hoop dat er mensen zijn die mij kunnen helpen!